بیانیه رهبر معظم انقلاب راهبردی و تاریخ‌ساز بوده است/ باید به نقاط قوت و ضعف چهل ساله اول انقلاب نگاه واقع بینانه داشته باشیم/ جوانان باید در عمل نگاه، روحیه انقلابی و عمل جهادی بکار گیرند

امام جمعه دماوند بیان اینکه بیانیه رهبر معظم انقلاب راهبردی و تاریخ‌ساز بوده است، گفت: باید به نقاط قوت و ضعف چهل ساله اول انقلاب نگاه واقع بینانه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به اینکه بیانیه رهبر معظم انقلاب راهبردی و تاریخ‌ساز بوده است، اظهار کرد: باید به نقاط قوت و ضعف چهل ساله اول انقلاب نگاه واقع بینانه داشته باشیم و به آینده امیدوار و خوش بین باشیم.

وی افزود: مقام رهبری 18 مرتبه بر علم و پیشرفت‌های علمی شنا بنده به عنوان نقاط قوت تاکید کردند و 20 مرتبه با کلید واژه‌های قدرت اقتدار و امنیت پیشرفت‌های دفاعی و نظامی ایران را پس انقلاب ستودند.

امام جمعه دماوند گفت: ایشان نسبت به اینکه انقلاب اسلامی فقط متعلق به ایران نیست، بلکه انقلابی است با شعارهای جهانی و فطری تاکید داشتند و به حمد الله نفوذ انقلاب در منطقه و جهان دائما در حال افزایش و گسترش است.

فتاح دماوندی با بیان اینکه در تبیین نقاط ضعف باید منطقی و منصفانه همراه با ریشه‌یابی سخن بگوییم، عنوان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری ریشه ضعف‌های و مشکلات دور بودن از اسلام می‌باشد که برای حل مشکلات باید به نسخه اسلام عمل کنیم و به ارزش‌های دینی پایبند باشیم.

وی همچنین مقام معظم رهبری خطاب به جوانان گفت: دهه‌های آینده مختص به شماست و این قشر جامعه باید کار آزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به را آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوید اسلامی نزدیک کنید.

امام جمعه دماوند ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگری در این بیانه در مورد جوانان است، جوانان مخاطب اصلی بیانه گام دوم انقلاب هستند.

*امروزه جوانان در کلیه عرصه‌های کشور باید شانه‌های خود را  زیر بار مسئولیت قرار دهند/ جوانان باید در عمل نگاه، روحیه انقلابی و عمل جهادی بکار گیرند

فتاح دماوندی تصریح کرد: مدیران، کارگزاران، اندیشمندان و فعالان جوان در همه میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت قرار دهند و از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند.

وی افزود: امروزه جوانان باید نگاه، روحیه انقلابی و عمل جهادی بکار بندند و کشور ایران را الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی بسازند.

امام جمعه دماوند با اشاره به مشکلات و تحولات منطقه‌ای بیان کرد: هفته گذشته شاهد رونمایی از پروژه جدید ضد ایرانی آل صعود در پاکستان بودیم.

فتاح دماوندی گفت: بحران اقتصادی باعث شده تا بن سلمان با یک سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری به نوعی اسلام‌آباد را وام‌دار خود کند.

وی در ادامه خاطرشان کرد: اما چیزی که باعث شده که این کشور آغوش خود را برای عربستان بگشاید مشکلات اقتصادی است.

*کشورهای مسلمان همسایه باید علیه استکبار جهانی یک جبهه متحد تشکیل دهند

امام جمعه دماوند با اشاره به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری در تقویت اقتصاد کشور بیان کرد: ما باید روابط اقتصادی خود را با کشورهای مسلمان همسایه مثل پاکستان تقویت کنیم و علیه استکبار جهانی یک جبهه متحد تشکیل دهیم.

فتاح دماوندی با بیان اینکه کشور ایران به خاطر تعلق به حوزه تمدن مشرق زمین و داشتن اشتراکات فرهنگی و تاریخی با مردم شرق می‌تواند ارتباط قوی با هند، چین، سوریه، کشورهای آسیای میانه و منطقه قفقاز داشته باشد و ائتلاف منطقه‌ای را به نفع ما رقم بزند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا