رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند:

بنای كاروانسرای جاراللهی با توجه به تخریب باید با همان سبک و سياق قديمی بازسازی شود/ عمدی يا غيرعمدی بودن حريق در دست بررسی است

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند با بیان اینکه بنای كاروانسرای جاراللهی با توجه به تخریب باید با همان سبک و سياق قديمی بازسازی شود، گفت: عمدی يا غيرعمدی بودن حريق در دست بررسی است.

شهرام شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: بنای كاروانسرای جاراللهی در سال ۹۵ توسط اداره ميراث فرهنگی شهرستان دماوند مرمت شده است.

وی افزود: طی پيگيری در خصوص واگذاری و تملک اين بنا اقداماتی صورت پذيرفت ليكن نماينده ورثه مالک حاضر به توافق و فروش بنا به قيمت كارشناسی نشد!

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند گفت: با تأکید دادستان محترم شهرستان دماوند موضوع آتش‌سوزی كاروانسرا و عمدی يا غيرعمدی بودن حريق در دست بررسی قرار گرفته است.

شریفی ادامه داد: به علت اينکه این بنا به ثبت آثار ملی كشور رسيده است حتی در صورت تخريب نيز از ثبت ملی خارج نخواهد شد و می‌بايست بنا با همان سبک و سياق قديمی(سابق) بازسازی گردد.

وی تصریح کرد: از همه همشهريان دماوند خواستارم با حمايت از اين بنای تاريخی و احياء كاروانسرای جاراللهی مسئولان شهری را در حفظ و احياء اين بنا ياری نمايند.

اتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا