رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند خبر داد؛

جمع‌آوری 2 تن نان بسته‌بندی فاقد مشخصات بهداشتی در دماوند/ وجود درصد بالای جوش شیرین در نان‌های بسته‌بندی غیرمجاز در دماوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از جمع‌آوری دو تن نان بسته‌بندی فاقد مشخصات بهداشتی از واحدهای صنفی این شهرستان خبر داد و گفت: درصد بالای جوش شیرین در نان‌های بسته‌بندی غیرمجاز وجود داشت.

حسن خیرخواه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده کارشناسان بهداشت محیط، نان‌های بسته‌بندی شده فاقد مشخصات در اکثر سوپر مارکت‌های شهرستان دماوند توزیع می‌شوند و متاسفانه مردم به سبب کم اطلاعی از آنها استفاده می‌کنند.

وی از تمهیدات لازم برخورد با این موضوع بهداشتی در چند روز اخیر خبر داد و گفت: در پی همین موضوع نزدیک به دو تن نان بسته‌بندی فاقد مشخصات از سطح مکان‌های عرضه همچون سوپر مارکتی و مغازه‌ها در شهرستان دماوند جمع‌آوری کردیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند ادامه داد: تمام نان‌های بسته‌بندی شده جمع‌آوری و ارزیابی شدند که برای ماندگاری بیشتر آنها از جوش شیرین با درصد بالا استفاده شده بود که برای سلامتی مضر هستند؛ حتی برخی نان‌های بسته بندی کپک زده بودند و همه جمع‌آوری شدند.

خیرخواه با تاکید بر اینکه از شهروندان خواستاریم تنها نان‌های دارای بسته‌بندی مشخصات که تاریخ تولید و انقضا هستند را تهیه کنند، بیان کرد: در این رابطه با مسائل بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان باید مشخص شود که نان در کجا تولید می‌شود تا مشکلی برای سلامت شهروندان به وجود نیاورد.

وی در ادامه گفت: شهروندان برای حفظ سلامت خود نباید نان‌های بسته‌بندی فاقد مشخصات را بخرند و در این خصوص به تمام اصناف اعلام و تذکر لازم داده شده که از تهیه و توزیع اینگونه نان‌های بسته‌بندی خودداری کنند.

*با اتحادیه نانوایان شهرستان دماوند در رابطه با تهیه توزیع نان‌های بسته‌بندی از شرکت‌های مجاز صحبت‌هایی انجام گرفت

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند بیان کرد: همچنین در این رابطه به اتحادیه نانوایان و قنادان شهرستان دماوند صحبت شده تا همکاری لازم در رابطه با تهیه توزیع نان‌های بسته‌بندی از شرکت‌های مجاز انجام گیرد.

خیرخواه افزود: اگر کسی متقاضی احداث شرکت تولید نان بسته‌بندی با مجوزهای مربوطه است، اتحادیه نانوایان و قنادان و مراجعی همچون شبکه بهداشت و سازمان غذا و دارو همکاری و کمک لازم را خواهند داشت و مسئولان شهرستانی نیز باید مقدمات را فراهم کنند.

وی عنوان کرد: نظارت‌های شبانه‌روزی بهداشت محیط تحت نظر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند است که ارزیابی و آزمایش کیفیت نان را انجام می‌دهند، در این زمینه مشکل کمتری را شاهد بودیم و در صورت تخلف با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند خاطرشان کرد: همه مواد غذایی باید در بسته بندی‌های دارای مشخصات و سیب سلامت، در واحدهای صنفی عرضه شوند.

*شهروندان شهرستان دماوند از تهیه مواد غذایی فاقد مشخصات خودداری کنند

خیرخواه تاکید کرد: از مردم و ساکنان شهرستان دماوند درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده مواد غذایی فاقد ویژگی‌های مذکور از خریداری آن خودداری کرده و کارشناسان بهداشت را از طریق شماره 190 مطلع کنند.

وی در پایان گفت: برای بحث و تبادل نظر با کارشناسان شبکه بهداشت، شهروندان شهرستان دماوند نیز می‌توانند با شماره 76343637 تماس حاصل فرمایند تا با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا