برگزاري جلسه شورای سالمندان شهرستان دماوند/ طاهرخانی: استفاده از ظرفیت، توانمندی، تجارب و علم سالمندان در جامعه ضروری است

جلسه شورای سالمندان شهرستان دماوند به ریاست طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند و با حضور بخشداران، شهرداران و مسئولین شهرستان در سالن جلسات شهید رجایی فرمانداری دماوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، فرماندار شهرستان دماوند گفت: باید با تغییر نگاه سنتی به سالمندان، از ظرفیت، توانمندی، تجارب و علم این قشر در جامعه استفاده شود.

️رضا طاهرخانی افزود: نگاه تنگ نظرانه و سنتی به سالمندان، جامعه را از بهره‌مندی از تجارب این قشر محروم کرده و شور و نشاط بین سالمندان و سالخوردگان را از بین می‌برد.

️وی تصریح کرد: باید در مجموعه‌ها نگاه خاصی را در مورد بازنشستگی به جامعه تزریق کنیم که این عزیزان بازنشسته نیستند بلکه باز ایستاده هستند.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: خود این نگاه یک فرصت برای جامعه هدف است که این عزیزان دوباره برای فعالیت، نشاط همراه با امید در جامعه و ارزش آفرینی ایستاده‌اند.

️وی اضافه نمود: باید سعی کنیم نگاه حمایتی را از بازنشسته‌ها برداریم و اسم آن را به توانمندسازی تغییر دهیم؛ باید این نگاه و تغییر دهیم و در این سی سال باید به نحوی روی سرمایه‌های انسانی کار کنیم که وقتی از یک دوره به دوره دیگر وارد اجتماع  می‌شوند که به نحوی فرصت و فضا‌سازی برایشان فراهم شده باشد که با توانمندسازی ایجاد شده بتوانند وارد یک عرصه جدید شوند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل