بررسی وضعیت قیمت و فروش لوازم خانگی‌ موجود در سطح بازار شهر رودهن و مهرآباد/ پرونده ۵ واحد متخلف به دلایل گران‌فروشی، تداخل صنفی، عدم درج قیمت، نداشتن فاکتور معتبر تشکیل به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد

گشت مشترک اتحادیه لوازم خانگی به همراه بازرسان اداره صمت و اصناف با حضور در سطح بازار شهر رودهن و مهرآباد از چگونگی وضعیت قیمت و فروش لوازم خانگی‌ موجود برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، در پی این بازرسی از ۱۲ واحد صنفی لوازم خانگی، پلاستیک، بلورجات، لوستر و کادویی بازدید به‌عمل آمد و پرونده ۵ واحد متخلف به دلایل گران‌فروشی، تداخل صنفی، عدم درج قیمت، نداشتن فاکتور معتبر تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد که این موارد از عمده شکایت‌های شهروندان بوده است.

فاتحی رئیس اتحادیه لوازم خانگی دماوند اظهار داشت: از تمامی واحدهای زیر مجموعه و شهروندان گرامی خواهشمندیم از خرید لوازم خانگی قاچاق اجتناب نموده چون از دو جنبه مشکل ایجاد می‌کند.

وی افزود: از نظر کلان به خاطر دور زدن سیاست‌های تعرفه گمرکی، عدم پرداخت عوارض و مالیات توسط سازنده اصلی، این کار موجب آسیب زدن به اقتصاد کشور می شود؛ از نظر اجتماعی در سطح جامعه رفاه مصرف‌کننده به خطر می‌افتد به این معنی که لوازم خانگی که قرار است سال‌ها برای خانواده‌ها کار کنند به خاطر قاچاق بودن، احتمال تقلبی بودنشان زیاد است و می‌توانند به کالاهایی یکبار مصرف در عمل تبدیل شوند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی دماوند گفت: از سوی دیگر حتی وقتی لوازم خانگی اصل ولی قاچاق مورد استفاده قرار گیرد دیگر خبری از گارانتی و خدمات پس از فروش توسط سازنده آن وسیله نیز نخواهد بود.

فاتحی ادامه داد: در نتیجه هزینه تعمیر و مشکلات احتمالی در کاربری این وسایل به گردن مصرف‌کنندگان می‌افتد.

وی تصریح کرد: بنابراین اگرچه در زمان خرید افراد گمان می‌کنند که با خرید کالای قاچاق ارزان قیمت، از نظر اقتصادی، به نفعشان تمام شده اما در عمل می‌بینند که هزینه‌های ناشی از این کار بعدا این سود ظاهری را به ضرر تبدیل می‌کند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی دماوند از شهروندان درخواست کرد که شکایات خود را به شماره ۰۹۳۹۱۳۲۹۲۹۲ و ۱۲۴ اعلام کنند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل