در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان دماوند مطرح شد؛

بررسی بیماری هاری در سگ‌های بلاصاحب و ولگرد در دماوند/ مصرف جوش شیرین زیاد در نان‌های بسته‌بندی فاقد مشخصات در واحدهای صنفی دماوند/  شهروندان از خرید نان‌های بسته‌بندی فاقد مشخصات خودداری کنند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از مصرف جوش شیرین زیاد در نان‌های بسته‌بندی فاقد مشخصات در واحدهای صنفی دماوند خبر داد و گفت:  شهروندان از خرید نان‌های بسته‌بندی فاقد مشخصات خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حسن خیرخواه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: همه ادارات با سلامت مرتبط و دخیل می‌باشند و باید برای بهبود سلامت جامعه کمک نمایند.

وی افزود: شهرستان دماوند آماده‌باش برای مقابله آنفولانزای فوق حاد پرندگان است و در این خصوص بنرها و سی دی‌های آموزشی برای اطلاع‌رسانی بیشتر برای مناطق مختلف شهرستان ارسال گردیده است.

*ممنوعیت فروش اقلام دارویی در عطاری‌های شهرستان دماوند/ فروش داروهای گیاهی در داخل کپسول توسط عطاری‌های شهرستان دماوند ممنوع است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند بررسی بیماری هاری در سگ‌های بلاصاحب و ولگرد، بررسی وضعیت عطاری‌ها و ممنوعیت فروش اقلام دارویی و حتی داروهای گیاهی که داخل کپسول می‌ریزند و تشدید گشت مشترک برای نظارت بیشتر عطاری‌ها از جمله مواردی هستند که در دستور کار ویژه این واحدهای مربوطه می‌باشد.

خیرخواه در ادامه گفت: گزارشاتی در خصوص وضعیت نان‌های بسته‌بندی فاقد مشخصات در برخی از واحدهای صنفی شهرستان دماوند به‌دست رسیده که با توجه به مصرف بالای جوش‌شیرین، شهروندان از تهیه و خریداری آن خودداری کنند.

*اقدامات اساسی و اصولی برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب صورت گیرد/ نگهداری و عقیم کردن سگ‌های بلاصاحب در شهر آبسرد هزینه‌های زیادی دارد

محمود نقیبی، رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: در رابطه با جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب بارها بحث‌های زیادی شده است که باید در این خصوص اصولی کار شود.

وی افزود: مکانی برای نگهداری و عقیم کردن سگ‌های بلاصاحب در شهر آبسرد داریم و این مکان هزینه‌های زیادی نیز برای شهر دارد.

*احتمال وجود آلودگی‌ در کودهای حیوانی وارداتی به شهرستان دماوند/ نظارت بیشتر نسبت به پرنده و دام وارداتی از شمال به شهرستان دماوند

رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد بیان کرد: کودهای حیوانی که وارد شهرستان دماوند می‌شود باید نظارت و برسی بیشتری شود چون کودها آلودگی‌های زیادی در بر دارد.

نقیبی ادامه داد: مشکل بعدی شهرستان وانت‌ها و کامیون‌های می‌باشد که پرنده و دام از شمال برای فروش به شهرستان می‌آورند باید بیشتر بررسی گردد.

وی در خصوص میزان سلامت آب‌های مصرفی در شهرستان دماوند گفت: در برخی از نقاط چاه‌های تامین کننده آب‌ آهکی می‌باشد و گاهی کلر زنی بیش حد می‌تواند باعث عارضه شود.

نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان دماوند (1) نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان دماوند (1)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا