بخشدار مرکزی دماوند:

64 درصد از بافت روستاهای بخش مرکزی دماوند نیازمند بازسازی است/ روستاهای منطقه دلیچایی بیشترین میزان بافت فرسوده در بخش مرکزی دماوند را دارند/ حدود 12 درصد مالکان برای دریافت تسهیلات و اخذ پروانه جدید اقدام کردند

بخشدار مرکزی دماوند با بیان اینکه 64 درصد از بافت روستاهای بخش مرکزی دماوند نیازمند بازسازی است، گفت: حدود 12 درصد مالکان برای دریافت تسهیلات و اخذ پروانه جدید اقدام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهدی حیدری در خصوص وجود بافت‌های فرسوده در این شهرستان اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در سال جاری به جهت استخراج آمار در راستای ارائه تسهیلات مورد پیگیری قرار گرفت، بحث بافت‌های فرسوده در این شهرستان بود.

وی افزود: پس از برگزاری نشست‌های مختلف با بنیاد مسکن و بر اساس آخرین آمار، 64 درصد از ساخت‌وسازهای روستاهای بخش مرکزی نیازمند بازسازی و ایجاد بنای جدید هستند که از این میزان، حدود 12 درصد توسط مالکان برای دریافت تسهیلات و اخذ پروانه جدید اقدام کردند.

*روستاهای منطقه دلیچایی بیشترین میزان بافت فرسوده در بخش مرکزی دماوند را دارند/ جابان، سربندان، اوچونک و آیینه‌ورزان کمترین میزان بافت فرسوده را دارا هستند/ افزایش نرخ مصالح ساختمانی و کاهش تقاضا در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده

بخشدار مرکزی دماوند از روستاهای منطقه دلیچای مانند کهنک، یهر، مومج و همچنین گرمابسرد به عنوان روستاهایی که بیشترین میزان بافت فرسوده در بخش مرکزی دماوند را دارند نام برد و گفت: روستاهایی مانند جابان، سربندان، اوچونک و آیینه‌ورزان کمترین میزان بافت فرسوده را دارا هستند.

در خصوص اینکه آیا بافت‌های فرسوده‌ای که مورد بازسازی قرار می‌گیرند، استحکام لازم را در برابر حوادثی مانند زلزله دارند بیان کرد: قطعا صدور پروانه مجدد و دستور طراحی نقشه جدید، تحت نظارت مهندسانی است که از مرحله تخریب ساختمان تا صدور پایان کار تحت نظارت نظام مهندسی قرار دارد؛ از این رو این بناها استحکام لازم را خواهند داشت.

وی اشاره‌ای به افزایش نرخ مصالح ساختمانی و کاهش تقاضای ناشی از این موضوع از سوی افراد در جهت نوسازی بافت‌های فرسوده داشت و تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم با سرعت گذشته نوسازی بافت‌های فرسوده را پیش ببریم، نیازمند افزایش تسهیلات ویژه از سوی بنیاد مسکن در سطح کلان هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا