بازدید رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند از نمایشگاه مشاغل خانگی مسجد الرضا(ع) گیلاوند/ خدایاری: متاسفانه وعده برپایی نمایشگاه دائمی مشاغل خانگی از سوی شهرداری دماوند محقق نشده است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند در بازدید از نمایشگاه مشاغل خانگی مسجد الرضا(ع) گیلاوند، گفت: متاسفانه وعده برپایی نمایشگاه دائمی مشاغل خانگی از سوی شهرداری دماوند محقق نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند در حاشیه این بازدید اعلام کرد: علی‌رغم وعده‌های متعدد شهرداری دماوند متاسفانه برپایی نمایشگاه دائمی مشاغل خانگی که در قانون بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است، پس از دو سال پیگیری محقق نشده است که غرفه‌داران از این موضوع گلایه مندند.

وی افزود: در سال جدید سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند ایجاد ۱۵۰ هزار شغل جدید می‌باشد و قصد تقویت مشاغل خانگی به‌عنوان یکی از پایه‌های اثر‌گذار اقتصادی در کشور می‌باشد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند تصریح کرد: در این خصوص بسته‌های حمایتی نیز برای مشاغل خانگی تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای هر درخواست دیده شده است که به مشاغل خانگی پشتیبان اعطا می‌گردد.

خدایاری گفت: در سال جاری اعتباری برای پرداخت تسهیلات انفرادی به معنای قبلی نخواهیم داشت و تنها کمیته امداد قابلیت پرداخت تسهیلات انفرادی مشاغل خانگی برای متقاضیان تا دهک ۵ به تعداد محدود خواهد داشت. لذا شهروندان برای درخواست انفرادی از مراجعه به این اداره خودداری فرمایند.

وی گفت: در سال جاری اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به شرح ذیل خواهد بود و شهروندانی که دارای شرایط ذیل هستند می‌توانند به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی درخواست خود را ارائه کنند.

۱. متقاضیان پشتیبان مشاغل خانگی (گروهی) که آمادگی ورود به بازار کار دارند.

۲. اشخاص دارای ۳ فرزند و بیشتر که فرزند سوم ایشان در سال ۱۴۰۲ و پس از آن متولد شده باشد.

۳. زنان سرپرست خانوار

۴. تعاونی های فعال مشاغل خانگی بویژه تعاونی‌های بانوان

۵. فارغ التحصیلان دانشگاهی (با اولویت رشته‌های فرهنگ و هنر و IT)

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل