ایران در برجام هزینه‌های سنگینی پرداخت کرد

امام جمعه آبسرد گفت: ایران در مسأله برجام هزینه‌های سنگینی پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمد میرشریفی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه آبسرد با اشاره سالگرد توافق هسته‌ای ایران در 23 تیر ماه اظهار کرد: پس از 22 ماه مذاکره درباره برنامه هسته‌ای و پس از 28 روز مذاکره فشرده در وین، سرانجام در 23 تیر ماه برجام حاصل شد و ایران به تعهدات خود عمل و آژانس بین‌المللی نیز این امر را تأیید کرد.

وی در خصوص بدعهدی‌های آمریکا تصریح کرد: طرف مقابل بدعهدی‌های بسیاری داشته و حتی تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران وضع کرده است.

امام جمعه آبسرد در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع برجام بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که «مسأله بانک‌ها، انجام بیمه نفت‌کش‌ها در سطح محدود، پول‌های نفت و دیگر پول‌هایی که در کشورهای متعدد داریم و به ما داده نمی‌شود»، ازجمله بدعهدی‌های آمریکاست.

میرشریفی در خصوص هزینه‌های سنگینی که ایران در موضوع برجام پرداخت کرده است، گفت: خروج بیش از 12 هزار سانتریفیوژ از چرخه غنی‌سازی، بتن‌ریزی در قلب رآکتور اراک، وعده‌های مصنوعی که نقض شد، پول‌های بلوکه‌شده‌ای که برگشت داده نشد و لغو نشدن تحریم‌ها و تحریم‌های جدیدی که ایجاد شد، ازجمله هزینه‌های سنگینی بود که ایران در مسأله برجام پرداخت کرده است.

وی با اشاره به استدلال رهبر انقلاب برای نپذیرفتن مذاکره با آمریکا تصریح کرد: رهبری مذاکره با آمریکا را نپذیرفتند، چراکه خصوصیاتی همچون بدعهد بودن و فریبکار بودن این کشور را می‌دانستند؛ رهبری فرمودند «آمریکا شیطان اکبر و طاغوت اعظم است».

امام جمعه آبسرد با اشاره به 26 تیر، سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی در سال 59 گفت: این نهاد به‌منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی تشکیل شد و وظایف آن نظارت بر تدوین قوانین در مجلس شورای اسلامی و مطابقت دادن آن با قانون اساسی و قوانین شرعی اسلام و همچنین نظارت بر تمام انتخاباتی است که انجام می‌شود.

میرشریفی در خصوص عملیات آزادسازی حلب افزود: آزادسازی حلب دستاوردی دیگر برای مقاومت است؛ حلب در آستانه پیروزی قرار دارد و این پیروزی چشمگیری برای مقاومت رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه رهبری نخستین راه مبارزه با گروه‌های تروریستی را قطع راه‌های امدادرسانی و پشتیبانی آنها می‌دانند، تصریح کرد: تحلیل‌گران پایان جنگ در حلب را پایان جنگ در سوریه می‌دانند؛ آزادسازی حلب دستاوردهای بزرگی در عرصه میدانی و توازن قوا خواهد داشت.

امام جمعه آبسرد ادامه داد: آزادسازی حلب به‌منزله پایان نقشه‌های شوم استکبار به‌خصوص آمریکا و حامیان آن در منطقه است؛ مقاومت نباید به خواسته‌های طرف مقابل برای قبول آتش‌بس بسنده کند، چراکه آنها دنبال تقویت نیرو خرید زمان برای تروریست‌ها هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل