تعریض و بهسازی ۳ مسیر ارتباطی جایگزین از گیلاوند به دماوند در جهت کاهش ترافیک شهری/ اجرای عملیات تعریض و بهسازی مسیر ارتباطی شلمبه-ولیران تا بلوار فرهنگ دماوند

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند از تعریض و بهسازی سه مسیر ارتباطی جایگزین گیلاوند به دماوند در جهت کاهش ترافیک شهری خبر داد و گفت: عملیات تعریض و بهسازی مسیر ارتباطی شلمبه-ولیران تا بلوار فرهنگ شهر دماوند با اعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا می‌باشد.

غلامرضا ذبیحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به مشکلات ترافیکی منطقه گیلاوند اظهار کرد: با توجه به ترافیک چندساله مسیر گیلاوند به تهران به‌ویژه در روزهای تعطیل، احداث جاده کمربندی در این محدوده بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد.

وی افزود: در شرایط کنونی، احداث کمربندی به دلیل عدم وجود بودجه کافی و هزینه سنگین آن تقریباً محال است؛ اما در حال حاضر، در مسیر رفت به تهران، سه‌راه مدنظر شهرداری و شورای اسلامی شهر دماوند است.

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسیر ارتباطی شلمبه-ولیران تا بلوار فرهنگ شهر دماوند، با اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد ریال بهسازی شده است و مسیر خیابان فارابی منطقه گیلاوند، از روبروی حصار تا پاچنار جیلارد و میدان شهدا نیز با اعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد ریال علاوه بر احداث پل، تعریض، زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت گردیده است.

ذبیحی با اشاره بر ایجاد راه سومی تحت عنوان پل گچی (پل تاریخی) می‌باشد، تأکید کرد: این مسیر پس از عبور از اراضی جیلارد، به پاچنار و سپس به میدان شهدا متصل می‌شود و تکمیل این پروژه در سال ۹۶ انجام می‌شود.

وی از کاهش ۵۰ درصدی بار ترافیک در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای گیلاوند خبر داد و تصریح کرد: با بهره‌برداری از این سه مسیر، شاهد کاهش ۵۰ درصدی بار ترافیک در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای می‌باشیم.

*انجام توافقات جهت اتصال شهرک سپاه به خیابان ۹ دی گیلاوند

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند بیان کرد: همچنین علاوه بر این فعالیت‌های عمرانی مطرح شده، مذاکراتی با سپاه پاسداران شهرستان دماوند و استان تهران در جهت اتصال شهرک سپاه به خیابان ۹ دی، بلوار شاهد و دوربرگردان دوم گیلاوند به بلوار آیت‌الله خامنه‌ای صورت پذیرفته است.

گفتنی است؛ این اقدامات در راستای دسترسی و تردد آسان‌تر بین محلات و کاهش بار ترافیکی شهرستان دماوند انجام می‌شود.

خبرنگار: مهدی شرافت

انتهای پیام/مش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا