امام جمعه رودهن:

انتقاد در حکومت اسلامی خدمت به مسئولان است/ استکبار جهانی در سوریه شکست خورد

امام جمعه رودهن با بیان اینکه انتقاد در حکومت اسلامی خدمت به مسئولان است، گفت: استکبار جهانی در سوریه شکست خورد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مدیح ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه رودهن اظهار داشت: یکی از راه‌های خیرخواهی بررسی رفتار، انتقاد است.

وی ادامه داد: هر وقت کسی در هر شرایطی نسبت به دوست و خانواده‌اش انتقادی کرد، در حق او خدمت کرده و انتقاد از حاکمان خدمت به آن‌ها محسوب می‌شود.

امام جمعه رودهن بیان کرد: ممکن است مسئولان قبل از انتخابات با هزار وعده به مردم برنده انتخابات شوند اما به وعده‌های خود عمل نکنند و این جای انتقاد دارد که در دنیا از این مسئولان کم نیستند.

مدیح افزود: ممکن است مسئولی وعده دهد که شکوفایی اقتصاد دارد و در سیاست خارجی عملکرد مثبتی خواهد داشت اما پس از پیروزی در انتخابات بسیار ضعیف عمل کند که جای انتقاد دارد.

وی تصریح کرد: ملت انقلابی کردند که به سمت اسلام ناب حرکت کنند اما اگر به حاکم و یا دولتی که این اسلام را به نابودی می‌کشاند حرفی نزنند و انتقاد نکنند از هدفشان بازمی‌مانند.

امام جمعه رودهن ادامه داد: انتقاد در حکومت اسلامی خدمت به مسئولان است؛ اگر بخواهیم به فردی یا مجموعه‌ای انتقاد کنیم باید نسبت به فکر و عملکرد فرد یا آن مجموعه باید داشته باشیم.

مدیح گفت: در انتقادکردن انسان کینه را باید کنار بگذارد و انتقاد سازنده انجام دهد و فقط به فکر ملت کشور باشند نه اینکه به فکر خود و جناح‌بازی باشند.

وی اضافه کرد: اگر کسی بخواهد انتقاد کند باید صادق باشد و مانند افراد بی‌سواد غربی انتقاد نکنند و با فکر و احترام از حاکم یا مسؤولی انتقاد شود.

امام جمعه رودهن تصریح کرد: اگر فرد یا مسئولی که مورد انتقاد سالم و بی‌منظور قرار گرفت، باید انتقادپذیر باشد و نباید پرخاشگری کند.

مدیح ادامه داد: حاکم اسلامی باید صبور باشد و به انتقادهای به‌جا را باجان و دل پذیرا باشد و انتقادپذیری مانند انتقادکردن از وظیفه‌های امت اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته‌ای که گذشت، همایش بسیار خوب ایثار اجتماعی با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار تهران و دیگر مسؤولان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار که جا دارد از همه زحمت‌کشان این همایش قدردانی کنم.

امام جمعه رودهن ادامه داد: بیش از ۵۰ همایش یادواره‌های مختلف ازجمله یادواره شهدا را در بخش رودهن تاکنون برگزار شد و قدردانی می‌کنم از تمامی برادران و خواهران ایمانی که زحمات زیادی برای رشد برنامه‌های فرهنگی در بخش رودهن داشتند.

مدیح به عملکرد شورای امنیت اشاره و اظهار کرد: شورای امنیت در این چند وقت تلاش کرد یک قطع‌نامه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی در سوریه شکست خورد و در کشورهای دیگر در حال شکست هستند و آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و فرانسه بسیار تلاش کردند تا علیه جمهوری اسلامی ایران قطع‌نامه‌ای را تصویب کنند تا اخبار شکست‌ها کم‌رنگ شود.

امام جمعه رودهن بیان کرد: بیانه‌ای صادر شد علیه جمهوری اسلامی ایران که به لطف خداوند ایران در مسیر رشد انقلاب است و همه شاهد هستیم که این انقلاب وارد کشورهای منطقه هم شده است و نظر داریم روزی تمام دنیا دارای انقلاب اسلامی و مردمی باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا