رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند:

اساسی ترین مشکل شهرستان دماوند برای صنایع قوانین محیط زیستی است/ قانون شعاع 120 کیلومتری برای صنایع تهران تعدیل شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند با بیان اینکه اساسی‌ترین مشکل این شهرستان برای صنایع قوانین محیط زیستی است، گفت: قانون شعاع 120 کیلومتری برای صنایع تهران تعدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند،  آرش آقاجان احمدی در نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان دماوند اظهار داشت: اساسی‌ترین مشکل این شهرستان قوانین محیط زیستی است، نیاز است از قانون محدوده شعاع 120 کیلومتری برای استقرار صنایع آزاد شویم و یا این قانون تعدیل شود، 30 درصد صنایع کشور در استان تهران واقع بوده و زیرمجموعه این قانون دست و پاگیر هستند.

وی افزود: باید علم و تکنولوژی را ارتقا دهیم تا واحدهایی که فعالیت می‌کنند مجهز به تصفیه خانه و سیستم‌های پایش آنلاین باشند و بدون هیچ‌گونه آلودگی در اینجا به فعالیت ادامه دهند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: برخی صنایع همچون مواد غذایی و کشاورزی آب بر هستند، اما استقرار آنها در این منطقه مسئله نیاز به آب را ایجاد می‌کند، اما تأمین آب برای صنایع آب بر امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: امیدواریم قانون شعاع 120 کیلومتری برای صنایع تهران تعدیل شود تا صنایع موجود امکان استفاده از تسهیلات و بهره‌برداری از شرایط خاص را داشته باشند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: محصولات یک شرکت به علت انبار کوچک دچار صدمه شده و بی‌کیفیت می‌شوند، این محصولات ارز آور هستند و به کشورهای مختلف صادرات دارند اما وضعیت نگهداری اشتباه است و باید پاسخگوی این نیازها باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا