رئیس منابع طبیعی دماوند در پاسخ به گزارش ۲۰:۳۰؛

منطقه به تصویر کشیده شده در ارتفاعات جنوبی البرز شکار ممنوع است/ درب ورودی از تصرف اراضی ملی جلوگیری می‌کند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند با بیان اینکه منطقه به تصویر کشیده شده در گزارش بخش خبری ۲۰:۳۰ شکار ممنوع است، گفت: درب ورودی از تصرف اراضی ملی جلوگیری می‌کند و خبرنگار این بخش خبری بدون هماهنگی وارد منطقه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمود حجتبی در پاسخ به گزارش پخش شده از بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما مبنی بر وجود کوه‌خواری در ارتفاعات جنوبی البرز در شهرستان دماوند اظهار داشت: وجود درب که در این منطقه وجود دارد با هماهنگی منابع طبیعی شهرستان و اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان دماوند بوده است.

وی تصریح کرد: این درب ورودی اولاً حدود چهار تا پنج سال گذشته در این منطقه قرار داده شده و ثانیاً از ورود متفرقه جهت تصرف اراضی ملی در این منطقه جلوگیری می‌نماید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند افزود: همچنین به لحاظ اینکه منطقه به تصویر کشیده شده در گزارش یک منطقه شکار ممنوع است؛ اداره محیط زیست شهرستان دماوند با وجود این درب مانع از ورود شکارچیان غیرمجاز به منطقه شده است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان دماوند در ادامه به وجود یک معدن متروکه در این منطقه اشاره کرد و بیان داشت: این معدن چندین سال بدون بهره‌برداری رها و متروکه شده است؛ همچنین جاده‌ای که در منطقه وجود دارد، مربوط به ایل‌راه عشایری بوده که در سال جاری با هماهنگی منابع طبیعی بازسازی و ترمیم شده است.

حجتی همچنین از وجود یک استخر شخصی در منطقه خبر داد و افزود: این استخر به صورت غیرمجاز احداث شده که با شکایت منابع طبیعی شهرستان پرونده در مراجع قضایی مطرح است.

وی خاطرنشان ساخت: خبرنگار بخش خبری ۲۰۳۰ بدون هماهنگی وارد منطقه شده و اقدام به فیلمبرداری کرده است که این موضوع هم با شکایت منابع طبیعی در مراجع قضایی مطرح شده و باید مطابق قانون جوابیه‌ای را که راجع به موضوع پخش گزارش خبری تهیه شده در همان بخش خبری به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا