اراضی دولتی واگذارشده به دانشگاه آزاد رودهن در تصرف اشخاص حقیقی

بررسی صورت‌های مالی سازمان ملی زمین و مسکن در انتهای سال 97 مشخص می کند که بخش قابل توجهی از زمین‌های دولتی بدون پرداخت ارزش زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی، نظیر دانشگاه آزاد رودهن واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، بررسی‌های بیشتر در بند 17 گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی مشخص کننده آن است که دانشگاه آزاد رودهن نیز از واگذاری زمین‌های دولتی سازمان ملی زمین و مسکن بی بهره نبوده است.

مطابق بنده 17-5 این گزارش، یک قطعه زمین دولتی به مساحت 14.3 هکتار از اراضی گلاهک بخش رودهن به دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تحویل گردیده که بر اساس صورتجلسه تحویل، مقدار 10 هکتار از زمین دولتی مذکور بابت واگذاری به دانشگاه جهت احداث بیمارستان بوده است.

در همین خصوص، ارزش روز واگذاری مبلغ 3.5 میلیارد تومان تعیین شده بود لیکن تا تاریخ 31 مردادماه سال 98، تنها 25 درصد از مبلغ مذکور معادل 700 میلیون تومان به سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت شده است.

لازم به ذکر است، زمین دولتی یاد شده، هم اکنون بدون قرارداد واگذاری در تصرف خریدار و اشخاص حقیقی بوده و بر اساس بازدیدهای انجام شده درخت کاری و ساخت و ساز غیرمجاز نیز در آن دیده می‌شود.

بر اساس گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، توجیهات لازم در خصوص رویدادهای یادشده در اختیار سازمان حسابرسی قرار نگرفته است.

باتوجه به اینکه زمین در حال حاضر به یکی از منابع قدرت نهادهای دولتی و خصوص بدل شده است، بحث پیرامون موارد ذکر شده باید با جدیت بیشتری از سوی نهادهای نظارتی دنبال شده و در صورت اثبات تخلف شاهد بازگردانی منابع مدکور به بیت المال باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا