بررسی تارود از صحت و سقم یک ادعا در گفتگو با نماینده سابق مردم دماوند و فیروزکوه:

ادعای امضای نامه‌ای توسط بنده مبنی بر موافقت با پروژه گازرسانی کذب محض است/ تعجب می‌کنم از افرادی مدعی اخلاق که به راحتی تهمت می‌زنند

نماینده سابق مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: بیانات من با اسناد موجود، مطابقت دارد و تعجب می‌کنم از آقایانی که مدعی عقلانیت و ارائه بعضی از مسائل فقهی و شرعی هستند؛ اما بدون ارائه سند، تهمت می‌زنند.
حمیدرضا مشهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به پروژه گاز رسانی به لاریجان اظهار کرد: در برخی مواقع ممکن است پروژه‌ای بدون دخالت نماینده تأیید و اجرا شود؛ اما پروژه گازرسانی به لاریجان، توسط اهالی دماوند به اطلاع نماینده رسید و به محض اطلاع، پیگیری‌ها در این زمینه آغاز گردید.
وی افزود: به این منظور، اولین جلسه با مالکان زمین‌های تخریب شده در محل پاسگاه دماوند برگزار گردید و برخورد جدی با مسئولان شهرستان انجام شد؛ اما متأسفانه پاسخ درستی به بنده داده نشد.

نماینده سابق مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی در آن زمان دستور بررسی از سوی وزیر صادر شد؛ اما متأسفانه پاسخ درستی دریافت نشد.
مشهدی عباسی ضمن بیان مخالفت وزیر نفت نسبت به اجرایی شدن پروژه خاطر نشان کرد: به دلیل مقرون به صرفه نبودن این پروژه از لحاظ اقتصادی، وزارت نفت با اجرایی شدن این پروژه مخالفت نمود؛ زیرا قرار بر این بود که ال ان جی در امامزاده هاشم ایجاد شده و از طریق تزریق گاز، گاز مصرفی منطقه لاریجان تأمین شود.
وی تأکید کرد: با وجود این تمهیدات، متأسفانه ما با هزینه چندین برابر تخریب محیط زیست مواجه شدیم و به این دلیل، این تقاضا به کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی ارجاع داده شد.
نماینده سابق مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصولاً وقتی سؤالی از وزیر پرسیده شود، قبل از ارجاع به کمیسیون، رایزنی‌های مربوطه انجام می‌شود؛ اما متأسفانه در این مورد، بی‌توجهی مسئولان ذی‌ربط به چشم می‌خورد.
مشهدی عباسی گفت: به دلیل مقرون به صرفه نبودن پروژه گاز رسانی به لاریجان از نظر اقتصادی، این کمیسیون دستور به توقف پروژه داد؛ در حالی عملیات مربوط به آن همچنان ادامه داشت.

وی افزود: به این منظور تصمیم بر تهیه نامه و ارائه تذکرات لازم به رئیس جمهور اتخاذ گردید؛ چرا که مسائل مربوط به محیط زیست و گردشگری به شخص رئیس جمهور مرتبط است.
نماینده سابق مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنده به طرح این مسئله پرداختم که کشوری که بودجه ندارد و اختصاص اعتبار به پروژه‌ها ما، گاها به 20 درصد از آن هم منتهی نمی‌شود، پس چطور ممکن است تا در ارتفاع دو متری از برف، چنین پروژه‌ای همچنان در حال انجام باشد؟ چه دست‌هایی پشت پرده است؟
مشهدی عباسی همچنین اشاره‌ای به مکاتبه با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس داشت و تصریح کرد: در این مکاتبه بر تنش اجتماعی و نارضایتی مردم تأکید داشتم و از هیچ کاری دریغ نداشتم تا این که حدود 7 ماه پروژه تعطیل شد.
وی ادامه داد: البته در این میان عده‌ای عنوان کردند که نماینده قبل، سند انتقال گاز به لاریجان را امضا کرده و این نکته از زبان نماینده کنونی نیز بیان شد و متأسفانه این موضوع در هفته نامه ره‌آورد نیز درج گردید.
نماینده سابق مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آقایانی که در صفحه اول عنوان می‌کنند دروغ …..، نباید خودشان هم به دروغ اکتفا کنند؛ چرا که این بیان این موضوع که نماینده آمل از صورت‌جلسه‌ای در استانداری با حضور و امضای همه دروغ است؛ زیرا بنده به دلیل اختلاف در بحث مالکیت امامزاده هاشم، هیچ نشستی با آقای یوسفیان در استانداری نداشتم.

مشهدی عباسی با بیان تصویب پروژه گازرسانی به لاریجان قبل از نمایندگی خود گفت: بنده در تیر ماه سال 92، به صورت رسمی نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی شدم و این مصوبه، مربوط به قبل از سال 92 می‌باشد.
وی افزود: بنده یک سال در مجلس فریاد زدم و در آن زمان کسی صحبتی از امضای بنده به میان نیاورد؛ این تهمت است ومن راضی نیستم.
نماینده سابق مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنده بادکنک دهان هیچ جناحی نیستم که تابع دستورات آن باشم و در زمان نمایندگی، بر اساس عقل، منطق و تأکید رهبری بر اساس قانون اساسی عمل می‌کردم، نه این که وکیل الدوله دستورات حزب خاصی باشم؛ لذا هر کجا که منافع کشور، مردم و شهرستان در میان باشد، بنده از آن دفاع می‌کنم.
مشهدی عباسی تأکید کرد: بیانات من با اسناد موجود، مطابقت دارد و تعجب می‌کنم از آقایانی که مدعی عقلانیت و ارائه بعضی از مسائل فقهی و شرعی هستند؛ اما بدون ارائه سند، تهمت می‌زنند.

وی تصریح کرد: تمام اسناد در این رابطه، در فضای مجازی و اینستاگرام بنده موجود است و بدون این که کسی آن‌ها دیده باشد، تهمت می‌زنند و سخن از امضا به میان می‌آورند.
نماینده سابق مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من نه به دنبال تخریب هستم و نه به دروغ چیزی را عنوان می‌کنم؛ هر چیزی که از طرف بنده عنوان می‌شود، دارای سند است.
مشهدی عباسی گفت: آن کسی که این مورد را عنوان نموده، هیچ سندی ندارد؛ من اصلاً باور نمی‌کردم که بعضی از آقایان، شاهد تخریب منظره زیبای دماوند باشند و حتی مرا تهدید به استعفا کردند؛ اما دغدغه من، مردم هستند و از آن‌ها تقاضا دارم که به دنبال این فضاسازی‌ها نروند؛ چرا که من پاسخگو هستم و بنا بر اسناد موجود، برخورد محکمی در این‌باره می‌نمایم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا