اختصاص زمین برای احداث کشتارگاه جدید دماوند

فرماندار شهرستان دماوند از اختصاص زمین به منظور احداث کشتارگاه جدید دماوند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی‏رضا قاسمی‏فرزاد ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه دماوند که با حضور سرپرست معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند و مسئولان ادارات و نهادهای مرتبط برگزار شد، گفت: کشتارگاه فعلی دماوند، یک کشتارگاه سنتی است.
وی تصریح کرد: هزینه‏های زیادی برای رفع نواقص این کشتارگاه صورت گرفته اما در حال حاضر زیرساخت مناسب و مطلوبی برای ذبح دام ندارد.
فرماندار شهرستان دماوند افزود: احداث کشتارگاه صنعتی نیز با اختصاص زمین و هزینه بسیار بالایی امکان‏پذیر است که به علت پایین بودن تعداد کشتار روزانه و مصرف شهرستان دماوند، بخش خصوصی علاقه‏ای به سرمایه‏گذاری در این زمینه ندارد.
قاسمی‏فرزاد به شیوع بیماری تب کریمه کنگو اشاره کرد و اظهار داشت: برای پیشگیری از این بیماری نیازمند تجهیز کشتارگاه فعلی به دستگاه‏های پیش‏سردکن هستیم که باید به سرعت انجام شود.
فرماندار شهرستان دماوند، شهردار و شورای اسلامی شهر دماوند را موظف کرد تا ظرف مدت یک هفته دستگاه‏های سردخانه‏ای قابل حمل تهیه و در محل کشتارگاه فعلی مستقر کنند تا کنترل بیماری صورت گیرد.
قاسمی‏فرزاد همچنین از اختصاص زمین به منظور احداث کشتارگاه جدید دماوند خبر داد و افزود: این زمین در منطقه‏ای خارج از شهر در اختیار شهرداری قرار می‏گیرد و شهرداری ظرف مدت چند ماه، کشتارگاهی استاندارد احداث خواهد کرد.
در ادامه موضوع انتقال محل دپوی زباله از مکان فعلی مورد بررسی قرار گرفت و شهرداری دماوند موظف شد تا ظرف مدت یک ماه محل جمع‏آوری زباله شهر دماوند را به مکان جدید در نقطه‏ای دور از منطقه شهری منتقل سازد.

خروج از نسخه موبایل