رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی دماوند:

اجرای ۱۳ کیلومتر خط انتقال برای مجتمع آب‌رسانی رودافشان/ عملیات حفر یک حلقه چاه روستای وادان آغاز می‌شود

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی دماوند از اجرای ۱۳ کیلومتر خط انتقال برای مجتمع آب‌رسانی رودافشان این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات حفر یک حلقه چاه روستای وادان به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمدحسن زواره در گفتگویی اظهار کرد: طی سنوات اخیر برابر مطالعات جامع آب روستاهای دماوند که توسط مهندسان مشاور صورت گرفته، نقاط چالش‌دار شناسایی و پروژه‌های عمرانی متعددی برای رفع معضلات آب شرب منطقه عملیاتی و اجرا شده است.

وی افزود: در این خصوص، می‌توان به افتتاح مجتمع آب‌رسانی رود افشان شامل حفر و تجهیز چاه اجرای ۱۳ کیلومتر خط انتقال و احداث سه ایستگاه پمپاژ و سیستم الکترولیز نمک طعام توسط استاندار تهران اشاره کرد.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی دیگر نظیر آب‌رسانی به روستای لومان، منطقه مشاء، اوچونک، سربندان، جابان و وسکاره از دیگر اقدامات است.

زواره تصریح کرد: مضافا اینکه برای روستای وادان عملیات حفر و تجهیز یک حلقه چاه در مرحله مناقصه قانونی بوده که به زودی مردم منطقه از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: نکته حائز اهمیت وجود ساخت و سازهای بی‌رویه و وصل انشعابات غیرمجاز آب و سرقت از شبکه توزیع بیشتر نمایان‌تر است؛ با بررسی‌های تیم‌های خدمات مشترکان متأسفانه به واسطه عدم کنترل و نظارت در احداث بنا توسط متولیان امر در محدوده خارج از بافت روستاهای دماوند و وصل انشعابات غیرمجاز آب برای ساخت و ساز ساختمان و آبیاری مزارع و باغات موجب خسارات سنگین به این شرکت شرکت شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: از این رو، برابر قوانین و مقررات به منظور کاهش هدررفت و جلوگیری از مصرف بی‌رویه و مجوزدار کردن انشعابات خارج از بافت، ساماندهی و قانونی کردن انشعابات آب (انشعابات موقت آب) یک امر قانونی در جهت توزیع عادلانه و استیفای حقوق شرکت آبفای روستایی محسوب می‌شود.

زواره با اشاره به انتقاد اخیر بخشدار مرکزی دماوند از عملکرد شرکت آبفار ادامه داد: انتظار می‌رود که بخشدار دماوند که خود در جریان خدمات شبانه‌روزی و شرکت آب و فاضلاب روستایی است، با سعه صدر و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده خارج از بافت روستاها که دغدغه مسؤولان و اهالی منطقه است، این شرکت را در جهت مقابله با رشد بی‌مورد انشعابات آب غیرمجاز حمایت کند.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا