اجرای گشت مشترک یگان حفاظت ادارات محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان دماوند و اخراج دام های غیر مجاز از ارتفاعات 3500 متری دریاچه تار/ یک گله دام 200 راسی شناسایی و از مراتع اخراج شد

گشت مشترک یگان حفاظت ادارات محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان دماوند و اخراج دام‌های غیر‌مجاز از ارتفاعات 3500 متری دریاچه تار اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، صبح امروز گشت و کنترل مشترک یگان‌های حفاظت ادارات محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان دماوند در ارتفاعات ورین، ماز، دوبرار و انگمار دریاچه تار جهت کنترل دام و اخراج دام‌های که خارج از مهلت پروانه اقدام به چرای غیر‌مجاز می‌نماید اجرایی شد و یک گله دام 200 راسی شناسایی و از مراتع اخراج شد.

گشت مشترک کنترل دام در ارتفاعات و مراتع شهرستان دماوند ادامه دارد و به اطلاع دامداران و عشایری که مهلت چرای آنها بر اساس پروانه چرا به پایان رسیده می‌رساند که در اسرع وقت از مراتع خارج شوند.

چرای بی‌رویه در مراتع موجب تخریب طبیعت و از بین رفتن پوشش گیاهی و در نهایت فرسایش خاک و ایجاد سیل‌های ویرانگر می‌شود که این گشت‌ها در مراتع میان بند نیز اجرایی می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی و از طریق مراجع محترم قضایی پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل