معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛
اجرای عملیات فاز یک رینگ شرقی کمربندی دماوند با انتخاب مسیر مناسب در بازنگری مطالعات/ اتصال به منطقه مشاء و جاده هراز از مزایای کمربندی دماوند است
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از کمربندی دماوند از اجرای عملیات فاز یک رینگ شرقی کمربندی دماوند با انتخاب مسیر مناسب در بازنگری مطالعات خبر داد و گفت: اتصال به منطقه مشاء و جاده هراز از مزایای کمربندی دماوند است.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، خیراله خادمی در بازدید از کمربندی دماوند این پروژه را شامل دو رینگ غربی و شرقی دانست و اظهار کرد: بزرگراه رودهن- فیروزکوه- قائمشهر به عنوان تنها بزرگراه تکمیل شده است که منتهی به شمال کشور در بعضی نقاط از جمله منطقه گیلاوند واپسزدگی ترافیک پیش میآید که با احداث این کمربندی مشکلات ترافیک در این بخش از مسیر رفع میشود.
وی افزود: کمربندی غربی شهر دماوند به طول 6.5 کیلومتر در دولاین رفت و برگشت طراحی شده که با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال اجراست.
وی با اشاره به اجرایی شدن مطالعات فاز یک رینگ شرقی اظهار داشت: بازنگری مطالعات برای اجرا شدن بهترین گزینه در حال انجام است که با انتخاب مسیر مناسب، عملیات اجرایی این رینگ آغاز میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت این کمربندی در کاهش ترافیک محور رودهن- فیروزکوه-قائمشهر خاطرنشان کرد: با تکمیل شدن این پروژه، گره ترافیکی مسیر تهران به فیروزکوه برطرف میشود و در کاهش ترافیک و آلودگیهای زیست محیطی شهر دماوند نیز مؤثر خواهد بود.
خادمی از دیگر مزایای این کمربندی به قابلیت اجرایی شدن یک اتصال به منطقه مشاء و جاده هراز اشاره کرد و گفت: این اتصال موجب کاهش بار ترافیکی و مشکلات شهر رودهن و جاده هراز میشود و در سرریز ترافیک جاده هراز به این محور حائز اهمیت است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بزرگراه رودهن- فیروزکوه- قائمشهر را مناسبترین مسیر ارتباطی بین مراکز استانهای تهران، سمنان، مازندران و گلستان معرفی کرد و گفت: این پروژه به دلیل واقع شدن در کریدور شمال- جنوب و اتصال پایتخت به شمال کشور و تنها بزرگراه تکمیل شده منتهی به شمال کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و تکمیل راههای ارتباطی که بار ترافیک این محور را کاهش میدهد نیز در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/















