شهردار رودهن خبر داد؛

اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت 4050 مترمربع از  معابر شهر رودهن در چند ماهه اخیر/ تجهیز ۵۰ دستگاه از ماشین‌آلات شهرداری رودهن به سیستم «جی‌پی‌اس»

شهردار رودهن از اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت چهار هزار و 50 مترمربع از  معابر شهر رودهن در چند ماهه اخیر و تجهیز ۵۰ دستگاه از ماشین‌آلات شهرداری رودهن به سیستم «جی‌پی‌اس» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهدی کچویی از تجهیز ماشین‌آلات شهرداری رودهن به سیستم «جی‌پی‌اس» خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر سیستم موقعیت‌یاب اتوماتیک «جی‌پی‌اس»، به‌منظور کاهش مصرف سوخت، امنیت وسایل نقلیه، کنترل ماشین‌آلات و بالا بردن بهره‌وری نیروی انسانی، بر روی ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین شهرداری نصب‌شده است.

وی افزود: این اقدام گامی مؤثر در جهت افزایش بهره‌وری سازمانی و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از تجهیزات شهری است؛ چراکه ردیابی خودرو در هر نقطه از شهر، امکان محاسبه دقیق مسافت، کنترل سرعت خودرو، تعریف مسیر و اعلام اخطار در برابر تغییر جهت خودرو، ازجمله مزایای سیستم موقعیت‌یاب اتوماتیک جی‌پی‌اس است.

شهردار رودهن با اشاره به عملیات‌های عمرانی زیرسازی و آسفالت معابر در سطح شهر تأکید کرد: واحد عمران شهرداری رودهن در راستای هموارسازی و شناسایی معابر خاکی سطح شهر و همچنین بنا بر درخواست مردمی مبنی بر ساماندهی معابر فاقد آسفالت، اقدام به زیرسازی و آسفالت کوچه میلاد واقع در داربند سادات‌محله کرد.

کچویی ادامه داد: در حال حاضر این پروژه به مساحت سه هزار و 200 مترمربع و با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال اجرایی شده است.

وی از لکه‌گیری و آسفالت کوچه جنب رستوران هیزم، به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات عمرانی شهرداری رودهن نام برد و خاطرنشان کرد: این پروژه به مساحت ۶۰۰ متر مربع  در ابتدای محله کریتون، با طول ۱۰۰ متر و عرض ۶ متر انجام شد.

شهردار رودهن با اشاره به عملیات لکه‌گیری معابر اصلی و ارتباطی روستایی اظهار داشت: در حال حاضر راه اصلی و جاده روستای وسکاره حدفاصل انتهای بلوار شریعتی تا سه راهی تجرک و همچنین آرامستان جدید رودهن، با مساحت یک هزار مترمربع لکه‌گیری و ساماندهی شد.

کچویی خاطرنشان کرد: این امر در راستای ساماندهی و تسهیل مسیر تردد مسافران و شهروندان اجرایی شد و کلیه ناهمواری‌ها در این مسیر هموار گردیده است.

وی همچنین از انجام عملیات روکش آسفالت در کوچه شفق واقع در بلوار امام خمینی (ره) خبر داد و تأکید کرد: آسفالت این معبر بنا بر درخواست مکرر اهالی، با مساحتی بالغ‌بر ۲۵۰ مترمربع انجام شد.

شهردار رودهن تصریح کرد: وضعیت کوچه شفق در سالیان گذشته به‌صورت خاکی بوده که هم‌جواری آن با رودخانه سولی دره، موجب شده بود تا به محل تخلیه زباله و مصالح ساختمانی تبدیل شود، اما با آسفالت و ساماندهی این معبر، مشکلات اهالی آن مرتفع شد.

کچویی در خصوص احیای انهار عمومی کشاورزی و همچنین تأمین عرض معابر فرعی محله داربند سادات‌محله بیان کرد: بحمدالله در راستای تأمین عرض‌گذر، تعریض کوچه، ایمن‌سازی معبر مذکور و همچنین احیای نهر داربند، مرمت نهر و دیوارکشی سنگی و بلوکی انتهای خیابان کوهپایه شرقی به طول ۵۰ متر و ارتفاع میانگین سه متر در دستور کار قرار گرفت که مساحت این دیوار با مصالح ترکیبی سنگ و بلوک سیمانی، دو هزار و 225 مترمکعب می‌باشد.

وی از احداث بوستان محله‌ای در لاله صحرا خبر داد و گفت: واحد عمران شهرداری رودهن، با شناسایی قطعه زمینی در انتهای گلبرگ دوم لاله صحرا که سابق بر این بدون استفاده مانده بود، اقدام به ساماندهی، بهسازی، احداث پله، اجرای باغچه‌های فضای سبز و استراحتگاه موقت کرده است.

کچویی افزود: این فضا که از سمت غربی محل تقاطع خیابان امیرکبیر و گلبرگ دوم می‌باشد، محل تردد اهالی و شهروندان جهت کوتاه کردن مسیر راهپیمایی است و به دلیل غیرقابل‌عبور و مرور بودن و ناامنی، مورداستفاده واقع نمی‌شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این پروژه با اجرای پله، احداث ۲۵۰ مترمربع فضای سبز و احداث راه دسترسی به‌منظور تردد و استراحت موقت در مساحتی بالغ‌بر ۴۵۰ مترمربع در حال اتمام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا