اجرای طرح کیل‌گیری محصول سیب درختی از باغ ۱۳ هکتاری در شهرستان دماوند

صبح امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه طرح کیل‌گیری محصول سیب درختی در یکی از باغات شهرستان دماوند به اجرا درآمد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، هر ساله با فصل برداشت سیب درختی جهت معرفی باغدار نمونه در زمینه تولید محصول سیب درختی طرح کیل‌گیری با حضور و نظارت کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، خبرگان کشاورزی، نظام صنفی و کارشناسان شهرستان انجام می‌شود.

کارشناسان جهاد کشاورزی از بین باغداران، باغداری که دارای بیشترین ایتم‌های نمونه شدن میزان تولید، انجام آزمایش آب و خاک و برگ، بیمه محصولات باغی، استفاده بهینه از نهاده‌های کشاورزی، هرس به موقع باغات مدیریت باغ…. را داشته باشد جهت انجام کیل‌گیری معرفی می‌گردد.

امسال این طرح برای باغ ۱۳ هکتاری محمد احمدی پیغمبری در منطقه جابان از بهره‌برداران بخش کشاورزی طبق دستورالعمل های موجود و تحت نظارت مسئولین کشوری و استانی صورت گرفت و میزان برداشت و سایر مولفه‌های مرتبط ثبت شد که نتیجه آن در آینده اعلام می‌شود.

این بهره‌بردار در بررسی‎های اولیه جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از بین تعدادی باغ نمونه و با توجه به شاخص‌‎های مدنظر ستاد کشوری کیل‎گیری انتخاب شده است.

استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی و باغ‎داری، زیر پوشش شبکه IPM بودن و تولید محصول سالم و استفاده حداقلی از سموم و کودهای شیمیایی در کنار میزان تولید از معیارهای انتخاب باغ نمونه کشوری است که هر ساله باغدار نمونه در سطح ملی از شهرستان دماوند می‌باشد.

شایان به ذکر است در این مراسم کیل‌گیری محصول سیب درختی شهرستان دماوند محمدی رئیس گروه میوه‌های دانه‌دار و خشک وزارت جهاد کشاورزی، عیدیان معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان تهران، قاسمی رئیس ترویج استان تهران و حسین غیبی دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان دماوند حضور داشتند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل