کارشناس مسئول واحد بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند خبر داد؛

پیش‌بینی ابتلای بیش از 7 هزار نفر به بیماری دیابت در شهرستان دماوند/ ارائه خدمات آموزشی و غربالگری جهت پیشگیری و مبارزه با بیماری دیابت در دماوند

کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از پیش‌بینی ابتلای بیش از 7 هزار نفر به بیماری دیابت در این شهرستان  خبر داد و گفت: خدمات آموزشی و غربالگری جهت پیشگیری و مبارزه با بیماری دیابت در دماوند ارائه می‌شود.

مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است تا پایان سال 2017 بیش از 425 میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت بودند که سالانه چهار میلیون نفر در جهان به خاطر عوارض دیابت از دنیا می‌روند.

وی افزود: در حال حاضر 11 درصد جمعیت بالای 25 سال کشور مبتلا به دیابت هستند که حداقل 25 درصد از آنان از بیماری خود آگاه نیستند.

کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند بیان کرد: امسال شعار جهانی این روز «دیابت و خانواده» می‌باشد و با توجه به اینکه خانواده‌ها نقش مهمی در رفع عوارض این بیماری در فرد مبتلا ایفا می‌کنند، می‌بایست با آموزش و ترویج فعالیت بدنی و تغذیه مناسب باعث افزایش کیفیت زندگی خانواده‌ها شویم.

عباسی ادامه داد: با توجه به اینکه این بیماری علامت مشخصی ندارد و در صورت تشخیص دیر هنگام عوارض جبران‌ناپذیر قلبی، چشمی، کلیوی، و … بر جای می‌گذارد، توصیه می‌شود همه افراد بالای 25 سال هر سه سال یک بار با انجام آزمایش قند خون از عدم ابتلای خود مطمئن شوند، برای افرادی که دارای عوامل خطر مثل سابقه خانوادگی بیماری دیابت یا چاقی می‌باشند توصیه می‌شوند سالانه غربالگری شوند.

وی گفت: با توجه به درصد شیوع کشوری دیابت انتظار می‌رود در سطح شهرستان دماوند بیش از هفت هزار نفر مبتلا به این بیماری باشند.

این مقام مسئول عنوان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند هم در راستای افزایش آگاهی عموم جامعه و بهبود مراقبت بیماران مبتلا به دیابت خدمات آموزشی و غربالگری را به همشهریان ارائه می‌نماید.

عباسی در پایان گفت: همشهریان گرامی با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت شهرستان دماوند می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا