همزمان با فرارسیدن عاشورای حسینی و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان با حضور اسماعیل حیدریآزاد، فرماندار شهرستان دماوند، در روستای زیارت برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تارود، این مراسم با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، روحانیون، خانوادههای معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد و عزاداران حسینی در فضایی معنوی با مرثیهسرایی، نوحهخوانی و سینهزنی، ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت امام حسین (ع) و شهدای والامقام کربلا ابراز کردند.
فرماندار شهرستان دماوند نیز در حاشیه این مراسم، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم، بر ضرورت زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و ترویج ارزشهای ایثار، آزادگی و وحدت در جامعه تأکید کرد.
گفتنی است اجتماع عزاداران روستاهای بخش مرکزی دماوند در روز عاشورا در روستای زیارت، از قدمتی دیرینه برخوردار است و هرساله با حضور گسترده مردم و عاشقان اهلبیت (ع) برگزار میشود.
انتهای پیام/
