آغاز عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری در حوزه «تاروبار» دماوند

عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری در حوزه آبخیز «تاروبار» شهرستان دماوند با هدف مهار سیلاب و تقویت سفره‌های زیرزمینی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند اعلام کرد: عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری در حوزه آبخیز «تاروبار» با هدف کلیدی کنترل فرسایش خاک، کاهش مخاطرات سیلاب و تقویت منابع آب زیرزمینی کلید خورده است.

میرزاکریمی در تشریح جزئیات این پروژه اظهار کرد: این طرح در راستای سیاست‌های کلان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و با هدف مدیریت پایدار منابع طبیعی، حفظ خاک و افزایش ضریب نفوذ آب در اراضی بالادست حوزه تاروبار در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ماهیت فنی این عملیات، تصریح کرد: این پروژه در قالب احداث سازه‌های گابیونی (سنگ و توری) طراحی شده و در حال حاضر با جدیت در حال اجرا است.

اجرای این قبیل پروژه‌ها نقش مؤثری در پایداری اکوسیستم منطقه، جلوگیری از تخریب اراضی و بهبود وضعیت ذخایر آبی در شهرستان دماوند ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل