نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمربندی گیلاوند با توجه وضعیت توسعه و ساخت و سازها به ۴۰ کیلومتر مسیر نیاز دارد.
به گزارش پایگاه خبری تارود، شاهرخ رامین در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: امروز را به عنوان شروع رسمی کار جدی خود در منطقه ثبت خواهیم کرد.
رامین در ادامه به اهمیت شغل خبرنگاری اشاره کرد و گفت: خبرنگاران چشمان بیدار مردم هستند. اگر نقص و کوتاهی در جایی وجود داشته باشد، خبرنگاران میتوانند آن را منعکس کرده و در نهایت رضایت مردم را جلب کنند و این ارتباط میان ما و مردم از طریق خبرنگاران صورت میگیرد و اهمیت بسیاری دارد.
وی با تاکید بر مسئولیت و خطرات خبرنگاری، افزود: اگر شغل خبرنگاری مهم نبود، ۱۶۰ خبرنگار با تیر مستقیم توسط صهیونیستهای کودککش در غزه مورد اصابت قرار نمیگرفتند و جامعه خبرنگاری رسالت خود را به خوبی میشناسد و با غیرت به انجام وظایف خود میپردازد، حتی اگر این امر منجر به تحمل ظلم و فشار شود.
نماینده مجلس در خصوص مطالبه عمومی برای احداث کمربندی گیلاوند، توضیحاتی ارائه داد.
وی با اشاره به سابقه این پروژه بیان کرد: مطالبه احداث کمربندی گیلاوند از مدتها پیش مطرح بوده و مردم شهرستانهای دماوند، کیلان، آبسرد، جابان، سربندان، فیروزکوه و حتی شهرهای شمالی کشور بیشترین نیاز و مطالبه را در این خصوص دارند.
وی افزود: در دوران مجلس هشتم، با فشار وزارت راه، این پروژه به نتیجه رسید و بعد از پل شلمبه، عملیات اجرایی آغاز شد و دو کیلومتر از مسیر زیرسازی شد، اما ادامه کار به دلیل عدم تطابق با زمان نمایندگی من متوقف شد و پس از آن، شرکت مربوطه به ماده ۴۸ ارجاع داده شد.
رامین در ادامه به چالشهای موجود در مسیر احداث کمربندی اشاره کرد و گفت: امروزه، با توجه به توسعه ساختوساز در طول مسیر، به جای ۱۶ کیلومتر، نیاز به احداث ۴۰ کیلومتر کمربندی داریم و در این زمینه، مذاکرات متعددی با مسئولان و کارشناسان انجام شده است.
وی ادامه داد: استاندار پیشنهاد احداث پل هوایی را مطرح کرد، اما این ایده به دلیل نگرانیهای عمومی در مورد تأثیرات زیستمحیطی و اجتماعی رد شد.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس در خصوص سایر گزینهها توضیح داد: گزینه احداث تونل نیز به دلایل مختلف رد شد، اما با بررسیهای بیشتر و مشورت با شهردار دماوند، به این نتیجه رسیدیم که احداث یک زیرگذر در ابتدای شهر میتواند ترافیک گیلاوند را کاهش دهد.
رامین بیان کرد: همچنین، پیشنهاد شرکت مشاور، ایجاد یک معبر جداگانه به سبک بلوار میرداماد برای عبور سریع وسایل نقلیه بود که از تداخل با دسترسیهای محلی جلوگیری کند.
وی خاطرنشان کرد: هدف ما از این پروژه، تسهیل عبور و مرور، حفظ فضای کسبوکارهای محلی و بهبود کیفیت زندگی مردم است و امیدواریم با اجرای این طرحها، بتوانیم به مطالبه دیرینه مردم پاسخ دهیم و مشکلات ترافیکی منطقه را کاهش دهیم.
انتهای پیام/