مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران خبر داد؛

پیش فروش انشعاب فاضلاب دماوند از پنجم آذرماه در اقساط 36 الی 48 ماهه/ قطع انشعاب آب درصورت عدم خرید انشعاب فاضلاب مطابق قانون

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران با اشاره به آغاز پیش فروش انشعاب فاضلاب دماوند از پنجم آذرماه، گفت: طبق قانون انشعاب آب درصورت عدم خرید انشعاب فاضلاب قطع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مجتبی صفدری در نشست خبری نحوه پیش فروش انشعاب فاضلاب دماوند، اظهار کرد: از پنجم آذرماه پیش فروش انشعاب فاضلاب شهرستان دماوند در وب‌سایت آغاز می‌شود؛ همچنین در دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر آب و فاضلاب در خدمت مردم هستیم و سعی بر این است که دسترسی مردم را به این مهم سهل کنیم.

وی افزود: سامانه 122 آبفای استان تهران پاسخگوی تماس‌های مشترکین در این رابطه است و لذا مراجعه حضوری برای سؤال پرسیدن ضرورت ندارد؛ همچنین افرادی که به اینترنت دسترسی دارند می‌توانند از طریق وب‌سایت ثبت‌نام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران ادامه داد: از پنجم آذرماه به نام مشترک درب منازلی که در محدوده پیش‌فروش انشعاب آب قرار دارند اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و دعوت‌نامه با شماره اشتراک و سایر مشخصات ارسال می‌شود و حتی اگر دعوت‌نامه نیز ارسال نشده باشد، در وب‌سایت موجود است.

صفدری بیان کرد: در حال حاضر بنرها نیز در شهر نصب‌شده و نقاط پیش فروش انشعاب اطلاع‌رسانی شده است، شروع عملیات اجرایی شبکه فاضلاب از ایام دهه فجر آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشترکینی که در سه ماهه اول برای خرید انشعاب مراجعه می‌کنند، به‌عنوان تشویق به آنها 10 تا 12 قسط اضافه می‌کنیم، تصریح کرد: پیش‌فروش انشعاب 36 قسطی است؛ اما برای این افراد 48 قسط می‌شود و یک قسط پیش‌پرداخت محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران خاطرنشان کرد: سعی شده است قبوض اقساط را به‌صورت ماهانه درب منازل تحویل دهیم، یک قبض جداگانه است که هم به‌صورت اینترنتی و هم مراجعه به بانک‌ها می‌توانند اقساط را پرداخت کنند.

صفدری بیان کرد: مشترکینی که از بعد سال جدید مراجعه کنند 36 قسط،‌ در اردیبهشت 35 قسط و هر ماهی که برای خرید عقب بیفتد یک ماه از اقساط کمتر می‌شود و متوسط اقساط 48 تایی تقریباً 70 هزار تومان و در 36 قسطی 130 هزار تومان خواهد بود.

*60 درصد وجوه دریافتی صرف احداث شبکه فاضلاب و 40 درصد صرف تصفیه‌خانه می‌شود

وی گفت: این وجوه در دو حساب جدا شامل 60 درصد برای احداث شبکه فاضلاب شهرستان دماوند و 40 درصد برای احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب دماوند متمرکز می‌شود و مبالغ هیچ‌کدام به حساب‌های جاری و سرمایه‌ای مربوط به آب واریز نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران بابیان اینکه دو نوع هزینه اجتماعی و اجرایی برای این پروژه پیش‌بینی‌شده است، تأکید کرد: در کل مجموعه شهر 500 میلیارد تومان کمبود اعتبار خواهیم داشت و این را از محل فروش پساب یا در صورت امکان اگر با روش‌های بی. او. تی. یا فاینانس کار را پیش ببریم جبران بخشی از هزینه‌ها صورت می‌گیرد و مجوز بی او تی اخذشده و به دنبال سایر مراحل کار هستیم.

صفدری ادامه داد: رقم ریالی برای مردم که حاصل حق انشعاب ماده 11 و هزینه نصب و… است برای هر شهر کاملاً مشخص است و 100 درصد صرف هزینه توسعه فاضلاب برای همان شهر خواهد شد، این موضوع نیز در سایت اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: واحدهای آپارتمانی و ویلایی هزینه جداگانه دارند،‌ اگر کسی اقدام به خرید انشعاب نکند مطابق قانون می‌توانیم نسبت به قطع انشعاب آب اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: شاید با این اقدام بتوانیم در سال‌های آتی چاه‌ها را احیا کنیم که این مهم زمان‌بر است، این موضوع از ابعاد مختلف به نفع مردم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا