سرما به باغات میوه منطقه دماوند امان نداد/ خسارات سرمازدگی بالاست و امکان تعیین مشخص فعلاً مقدور نیست

پس از 2 روز سرما و بارش برف در دماوند شکوفه‌های باغات دماوند از بین رفت.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، گزارش میدانی از باغ‌های سیب، گردو، گلابی، آلو، هلو، گیلاس و آلبالو نشان می‌دهد که سرمای زیر 7 درجه شب گذشته و بارش‌های برف دیروز موجب از بین رفتن و یخ زدگی شکوفه‌های این درختان شده و باغداران این منطقه را غافلگیر کرده است.

بر اساس این گزارش درصد بالایی از شکوفه‌های این باغ‌ها دچار یخ زدگی شده‌اند و به گفته باغداران و کارشناسان امیدی به بار نشستن آنها در آینده نیست.

باغات دماوند 6500 هکتار از شهرستان دماوند را تشکیل می‌دهند که تنها 2300 هکتار از آنها بیمه خسارت شده‌اند و به گفته کشاورزان به دلیل تعهد مالی پایین و به صرفه نبودن و همچنین متعهد نبودن بیمه در پرداخت‌های خسارت‌های سال گذشته استقبال از بیمه کردن باغ‌ها کم شده است.

به گفته سلامت، کارشناس بیمه مدیریت بانک کشاورزی استان تهران که برای ارزیابی به منطقه آمده بود خسارات سرما بالاست و امکان تعیین مشخص فعلاً مقدور نیست و در روزهای آینده با بررسی‌های بیشتر درصد این خسارات اعلام خواهد شد.

وی افزود: کسانی که باغ خود را بیمه کرده‌اند مراتب را برای تعیین خسارت به ما گزارش دهند، بیمه در انجام وظیفه و پرداخت خسارات کوتاهی نخواهد کرد.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا