آغاز فصل برداشت گردو در شهرستان دماوند/ افزایش حدود ۵۰ درصدی تولید و برداشت گردو از باغات دماوند نسبت به سال گذشته/ گلایه از عرضه گردوی بی‌کیفیت مناطق دیگر بنام گردوی دماوند در حاشیه جاده‌ها و بلوارها

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان دماوند از آغاز فصل برداشت گردو در این شهرستان خبر داد.

حسین غیبی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: سطح باغات گردو در شهرستان دماوند حدود هزار هکتار می‌باشد که در بخش مرکزی و رودهن و در حاشیه باغات و رودخانه‌ها از قدیم الایام غرس شده است.

وی افزود: ارقام کاشته شده در گذشته گردوی محلی کاغذی و خوشه‌ای می‌باشد که در دهه اخیر ارقام اصلاح شده خارجی مانند چنلر و .. نیز کاشته شده که زود بازده تر از ارقام سنتی می‌باشد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان دماوند گفت: باغات گردو در سطح شهرستان تقریبا در همه مناطق و روستاها به‌تناسب وجود دارد ولی تراکم اصلی در حاشیه رودخانه تاررود است.

غیبی عنوان کرد: قیمت گردو در سال جاری با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و برداشت با افزایش حدود ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته بوده که قیمت احصا، شده از مناطق مختلف از جمله شهرستان‌ها و استان‌های گردو خیز قیمت فروش گردو با پوست سبز ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان، گردو با پوست چوبی خیس ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان و گردو کاملا خشک با توجه به کیفیت و رقم معمولی و کاغذی ۲۸۰ تا ۳۵۰۰۰۰ هزار تومان بفروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: از مسئولین شهرداری و راهداری خواهشمندیم نسبت به ساماندهی فروشنده‌های حاشیه جاده و بلوارها خصوصا بلوار آیت الله خامنه‌ای اقدام نمایند که بعضا شاهد عرضه گردوی بی‌کیفیت مناطق دیگر بنام گردوی دماوند می‌نمایند که موجب ضرر تولید کنندگان و صنف مربوطه می‌شوند.

انتهای پیام/

 

خروج از نسخه موبایل