تخریب بیش از 15 هزار متر از باغ‌های روستای خرمدره دماوند به بهانه گازرسانی به لاریجان/ نابودی بستر رودخانه تاررود و زمین‌ها، هدیه محیط زیستی به مردم دماوند + فیلم و تصاویر

رییس شورای اسلامی روستای خرمدره گفت: از آغاز عملیات گازرسانی، شاهد تخریب بیش از 15 هزار متر از باغ‌های روستای خرمدره بوده‌ایم.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رییس شورای اسلامی روستای خرمدره در خصوص پیامدهای منفی ناشی از عملیات گازرسانی دماوند به لاریجان اظهار کرد: عملیات گازرسانی لاریجان که از دماوند در حال اجراست، تاکنون باعث تخریب بیش از 15 هزار متر از اراضی کشاورزی و باغ‌های این روستا شده است.
کوروش مظفرخانی گفت: این مقدار تخریب، از آغاز عملیات گازرسانی شروع‌شده و تخریب نهایی در آینده اعلام می‌شود.
وی تصریح کرد: متأسفانه علاوه بر تخریب اراضی طبیعی، باغ‌ها وکوه‌ها، چهار نهر آبیاری عمومی روستای کاجان و خرمدره و نیز رودخانه اصلی روستا به طور کامل تخریب‌شده است.


رییس شورای اسلامی روستای خرمدره گفت: عملیات گازرسانی از شهر پردیس و بومهن آغازشده و پس از رسیدن به روستای خرمدره، باعث کم شدن عرض روستا از غرب به شرق و تقسیم شدن روستا به دو قسمت جداگانه شده است.
کوروش مظفر خانی در خصوص خسارت‌های غیرقابل جبران این طرح خاطرنشان کرد: اجرای این طرح، سبب ایجاد اختلاف سطح در زمین شده به‌طوری که در مسیرهای اجرای طرح، از سه تا ۲۰ متر اختلاف سطح دیده می‌شود که این اختلاف سطح قابل جبران نیست.
وی افزود: اختلاف سطح ایجادشده بر روی سطح زمین، علاوه بر قطع راه‌های ارتباطی باغ‌ها، راه‌های دسترسی دام‌ها به مراتع را نیز با مشکل مواجه ساخته است.
رییس شورای اسلامی روستای خرمدره با اشاره به اینکه مسیر این طرح از روستای خرمدره به سمت شهر آبسرد ادامه دارد، از اقدامات دولت در خصوص خسارت واردشده به کشاورزان گفت: قسمت‌هایی از اراضی تخریب‌شده، توسط دولت از مردم خریداری‌شده است، این در حالی است که هنوز کشاورزان مطالبات خود را در این زمینه دریافت نکرده‌اند.

[Best_Wordpress_Gallery id=”41″ gal_title=”gazresani larijan 006″]

*اخبار مرتبط

*مسئولان پاسخ دغدغه‌مندان محیط‌زیست در خصوص خط لوله گاز تهران به لاریجان را بدهند

*پروژه خط لوله گاز لاریجان فاقد مجوز زیست محیطی و بند دو است

*عملیات در حال اجرای انتقال گاز به لاریجان کاملا غیرقانونی است/ این پروژه چندین گونه اندمیک را نابود می‌کند/ نامه توقف آن را ارسال می‌کنیم

*گازرسانی به لاریجان با لوله یا مخزن؟/ گاز لاریجان بوی محیط زیست دماوند می‌دهد

*ادعای مدیر عامل شرکت گاز استان تهران مبنی بر مطالعات زیست محیطی در پروژه گاز لاریجان/ تناقض در مسیر انتخاب شده با سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی از سوی رهبر انقلاب

*نماینده مردم دماوند و فیروزکوه خواستار توقف پروژه خط لوله گاز لاریجان شد/ پروژه‌ احتمالا غیرملی که بدون مطالعات زیست محیطی و کشاورزی در سرمای زمستان سرعت گرفت!

*کمر همت برای تخریب هر چه زودتر کوه‌های دماوند به بهانه خط لوله گاز لاریجان/ تصاویر

*گاز کشی به لاریجان با کوه‌بُری بی‌رحمانه از دماوند

*روش نادرست وزارت نفت در پیشبرد پروژه گازرسانی به لاریجان و توهین به پدر شهید/ لزوم پاسخگویی زنگنه و رعایت انصاف در خرید زمین کشاورزان دماوند

*بیل مکانیکی در بالاترین ارتفاعات دماوند!/ تصاویر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا