نماینده مردم دماوند و فیروزکوه خواستار توقف پروژه خط لوله گاز لاریجان شد/ پروژه‌ احتمالا غیرملی که بدون مطالعات زیست محیطی و کشاورزی در سرمای زمستان سرعت گرفت!

خط لوله گاز لاریجاندر هم‌اندیشی کارشناسان و اعضای انجمن محیط‌زیست دماوند با نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بررسی جوانب زیست‌محیطی و آبخیزداری و کشاورزی پروژه خط لوله گاز لاریجان، مستندات نشان از این دارد که به‌احتمال قوی این پروژه ملی نیست و حتی در صورت ملی بودن، مطالعات زیست‌محیطی و حفظ منابع کشاورزی و امنیتی مردم ساکن در منطقه اطراف خط لوله در آن لحاظ نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، اعضا و کارشناسان انجمن محیط‌زیست دماوند، در دیداری با نماینده مردم دماوند و فیروزکوه، ابعاد مختلف پروژه گازرسانی به لاریجان که به طرز عجیبی در ماه اخیر مسیر گازرسانی ویژه‌ای را آغاز کرد و شبانه‌روزی با ده‌ها دستگاه به جان طبیعت بکر دماوند که پیش‌ازاین به‌عنوان 11 شهر نمونه گردشگری به‌واسطه همین طبیعت بکر قرارگرفته است را تشریح کردند و ادله محکمی مبنی بر احتمال ملی نبودن این پروژه و همچنین معضلات زیست‌محیطی و از بین بردن منابع کشاورزی و منابع آبخیزداری را توضیح دادند.

حمیدرضا مشهدی عباسی، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز بابیان اینکه از همان ابتدا موضوع را پیگیری کردیم و مکاتباتی انجام شد که در آن از وزیر مربوط در مورد مسائل مربوط سؤال کردم، اظهار کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد بسیار در بحث توسعه و تقویت ارکان نظام بسیار مؤثر هستند و از همفکری و کمک کارشناسان محیط زیستی و پیگیری آن‌ها تشکر می‌کنم.

وی افزود: با توجه به تحقیقات و بحث‌های مطرح‌شده از سوی انجمن محیط‌زیست، با پیگیری بیشتر این موضوع در این هفته ضمن تذکر کتبی به وزیر مربوط و خانم ابتکار، خواستار توقف پروژه تا شفاف‌سازی این مسئله می‌شویم و مسلماً حتی اگر پروژه ملی هم باشد، باید جوانب محیط زیستی و همچنین حفظ منابع کشاورزی در عبور خط لوله در این طرح در نظر گرفته می‌شد که مجموع مستندات و ادله بر این حکم دارد که چنین اتفاقی رخ نداده است.

*اخبار مرتبط

کمر همت برای تخریب هر چه زودتر کوه‌های دماوند به بهانه خط لوله گاز لاریجان/ تصاویر

 

گاز کشی به لاریجان با کوه‌بُری بی‌رحمانه از دماوند

بیل مکانیکی در بالاترین ارتفاعات دماوند!/ تصاویر

روش نادرست وزارت نفت در پیشبرد پروژه گازرسانی به لاریجان و توهین به پدر شهید/ لزوم پاسخگویی زنگنه و رعایت انصاف در خرید زمین کشاورزان دماوند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا