سرپرست مدیریت راه و شهرسازی منطقه شرق تهران خبر داد؛

واگذاری 714.845 هکتار از اراضی دولتی در دماوند به متقاضیان و تعاونی‌ها/ اختصاص 62 هکتار زمین برای مسکن مهر در شهرستان دماوند

سرپرست مدیریت راه و شهرسازی منطقه شرق تهران با اشاره به واگذاری 714 هکتار و 845 مترمربع از اراضی دولتی دماوند جهت واگذاری به متقاضیان و تعاونی‌های مربوط به ارگان‌های دولتی، گفت:  62 هکتار اراضی جهت احداث مسکن مهر دماوند در قالب اجاره واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علیرضا خالق دوست در خصوص عملکرد 40 ساله و اهم فعالیت‌ها و دستاوردهای این مدیریت اظهار کرد: به منظور حمایت از اقشار محروم و در راستای تأمین مسکن مناسب برای شهروندان و توسعه شهرنشینی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نسبت به واگذاری اراضی دولتی و تأمین مسکن اقدامات بسیاری صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون نسبت به واگذاری 714 هکتار و 845 مترمربع از اراضی دولتی جهت واگذاری به متقاضیان و تعاونی‌های مربوط به ارگان‌های دولتی به تعداد 6 هزار 127 قطعه اقدام شده است.

سرپرست مدیریت راه و شهرسازی منطقه شرق تهران خاطرنشان کرد: واگذاری 62 هکتار اراضی جهت احداث مسکن مهر در قالب اجاره‌داری 99 ساله به تعداد 6 هزار و 200 واحد مسکونی، واگذاری دو هکتار مساحت جهت احداث واحد مسکونی در قالب اجاره‌داری پنج ساله به تعداد 586 واحد مسکونی و احداث 30 واحد مسکونی در قالب خانه سازمانی و واگذاری به متقاضیان واجد شرایط در قالب استیجار از دیگر اقدامات است.

خالق دوست بیان کرد: احداث ساختمان‌های خدمات‌رسانی اعم از احداث سردخانه، کتابخانه، پزشکی قانونی و دادگاه رودهن را بخش دیگری از خدمات اداره ذی‌ربط است.

وی با اشاره به ایجاد راه‌های دسترسی جهت تسهیل عبور و مرور شهروندان خاطرنشان کرد: در این راستا احداث جاده کمربندی تهران-دماوند، احداث آزادراه تهران-پردیس، احداث کمربندی غربی، تعریض جاده آبسرد – کیلان و تعریض جاده تهران – دماوند- فیروزکوه اجرایی شد.

*بازنگری در طرح تفضیلی شهرهای دماوند، رودهن، آبسرد، کیلان

سرپرست مدیریت راه و شهرسازی منطقه شرق تهران ادامه داد: بازنگری در طرح تفضیلی شهرهای دماوند، رودهن، آبسرد، کیلان به منظور توسعه محدوده خدماتی شهر جهت خدمات‌رسانی بیشتر به شهروندان از دیگر اقدامات انجام شده در مدت مذکور است.

خالق دوست گفت: یکی دیگر از اقدامات قابل‌توجه شامل مطرح کردن بیش از هفت هزار فقره پرونده در کمیسیون ماده 12 قانون زمین شهری به منظور تعیین تکلیف و تعیین نوعیت ملک است.

وی مبارزه با زمین‌خواری و برخورد با متصرفین در اراضی دولتی به‌منظور حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از اموال عمومی به صورت مستمر و شبانه‌روزی را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره راه و شهرسازی منطقه شرق تهران عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا