امام جمعه رودهن:

اتحاد حاکم و مردم لازمه بقای حکومت و استواری آن است/ مردم در حکومت اسلامی رکن اصلی هستند

امام جمعه رودهن با بیان اینکه اتحاد حاکم و مردم لازمه بقای حکومت و استواری آن است، گفت: مردم در حکومت اسلامی رکن اصلی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا مدیح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رودهن با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز مبعث رسول اکرم (ص) اظهار کرد: حکومت اسلامی چند رکن اصلی دارد که به مراتب به آن پرداختیم.

وی بیان کرد: قانون و حاکم از مهم‌ترین رکن‌های اصلی حکومت اسلامی هستند که تأثیر زیادی در زندگی مردم دارند.

امام جمعه رودهن با بیان اینکه اتحاد حاکم و مردم لازمه بقای حکومت و استواری آن است، خاطرنشان کرد: پس از قانون و حاکم مردم مهم‌ترین رکن حکومت اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: اطاعت از حاکم اسلامی جزء احکام تأییدی است اما دارای یک شرط مهم است و آن اینکه حاکم اسلامی باید به حکم خداوند عمل کند در غیر این صورت اطاعت از وی حرام است.

مدیح اضافه کرد: قرآن کریم می‌فرماید هر کس با پیامبر (ص) بیعت کند با خداوند بیعت کرده است، در زمان غیبت ولی فقیه حاکم اسلامی است و اطاعت از وی همانند اطاعت از معصومان است.

وی تشکر و قدردانی از تمام کسانی که در ایام نوروز به مردم خدمت کردند، گفت: توسعه شهری بسیار مهم است، بنابراین مردم و مسؤولان باید در این راستا با یکدیگر همکاری کنند.

امام جمعه رودهن در پایان متذکر شد: در ایام نوروز مردم و مسؤولان رودهن دست به دست هم دادند تا شهر زیبایی نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم و خدمات خوبی در نوروز ارائه شد، طبق آمارها رودهن با همت تمام زحمت‌کشان موفق شد رتبه دوم استان تهران در بحث اسکان مسافران نوروزی را به دست آورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا