فروش اوراق مشارکت شهرک آویشن شهر دماوند از ابتدای سال 95

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه عملیات جاده سازی شهرک آویشن مجوز قانونی دارد گفت: در راستای خدمات مطلوب به هموطنان جهت استفاده از امکانات موجود در شهرک آویشن، فروش اوراق مشارکت شهرک از ابتدای سال آینده آغاز می شود.
به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، فریبرز واحدی در حاشیه نشست بررسی پروژه های عمرانی شهرستان دماوند که با حضور معاون امور عمرانی استانداری تهران در فرمانداری شهرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه گردشگری آویشن و فعالیت های عمرانی این پروژه در سطح شهر شهرک اظهار کرد: پروژه گردشگری شهرک آویشن به عنوان یک پروژه توریستی با مجوز دولت در دماوند در حال اجرا است که تاکنون بخشی از پروژه نیز انجام شده است.
وی با بیان اینکه این شهرک در منطقه شمال غربی شهر دماوند واقع شده و دارای دو بخش است، گفت: محدوده شهرک آویشن طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در محدوده خدماتی شهرداری دماوند قرار دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: این پروژه به شکل سهم سرمایه گذار و دولت آماده سازی شده و با توجه به اینکه یک سری از اراضی آن متعلق به دولت است، بر اساس سرانه های تأمین شده، قرار بود بخشی از قطعات آن به شکل واحدهای مسکونی احداث شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: بر اساس سیاست های جدید وزارت راه و شهرسازی، یکی از روش های تأمین منابع مالی به ویژه در حوزه زمین و ساختمان را صندوق های زمین و ساختمان سیاست گذاری کردند که در سال گذشته، صندوق نسیم با همکاری بانک مسکن راه اندازی شد و صندوق زمین و ساختمان شهرک آویشن نیز کلیه مجوزهای قانونی خود را از سازمان بورس گرفت.
وی ادامه داد: پس از انتخاب مدیر ساخت تا قبل از پایان سال جاری، پذیره نویسی صندوق زمین و ساختمان شهرک آویشن از فروردین ماه سال آینده آغاز خواهد شد و همه مردم می توانند در آن مشارکت داشته و اوراق سهام خریداری کنند.
واحدی با بیان اینکه در این شهرک واحدهای مسکونی با کیفیت مطلوب در زمین های 500 متری، یک هزار متری و دو هزار متری ساخته خواهد شد، خاطرنشان کرد: با مشارکت مردم در خرید اوراق سهام صندوق شهرک آویشن، فعالیت های این منطقه در اختیار مردم و هموطنان عزیزمان قرار می گیرد.
واحدی به بخش دوم شهرک اشاره کرد و گفت: مجموعه 24 هکتاری بالا دست این سایت نیز مجموعه گردشگری پیش بینی شده تا خدمات گردشگری شامل اقامت کوتاه مدت، رستوران، فروشگاه و سایت گردشگری که مجوز های آن را از هیات دولت در سال های گذشته اخذ شده، راه اندازی شود.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به انفجار صورت گرفته در شهرک و ایجاد نگرانی برای شهروندان نیز گفت: با توجه به اینکه این نوع عملیات آتش باری بوده و انفجار نیست، یک سری مجوزهای قانونی توسط دستگاه های امنیتی و انتظامی صادر می شود تا این نوع عملیات ها در محدوده های کارگاه های معدنی یا راه سازی انجام شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: عملیات روز گذشته شهرک آویشن، خارج از محدوده روستای احمدآباد و در محوطه ای باز برای احداث راه دسترسی به سایت اصلی این شهرک بوده که شب گذشته آخرین مرحله این عملیات صورت گرفت.
واحدی ادامه داد: مابقی احداث راه دسترسی این شهرک از طریق ماشین آلات سنگین راهسازی ادامه پیدا می کند و شهرک آویشن نیز اکنون مراحل پایانی احداث خود را طی می کند.
لازم به ذکر است، شهرک آویشن در شمال غربی شهر دماوند و در غرب روستای احمدآباد به مساحت کل 155 هکتار، محدوده آماده سازی 114 هکتار که 76 هکتار مساحت کاربری مسکونی و 41 هکتار مساحت کاربری فضای سبز و جنگل کاری به آن اختصاص یافته است.
طی روزهای گذشته چندین انفجار در این شهرک صورت گرفت که موجب نگرانی شهروندان شده بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا