ویلاهای خالی دماوند به محل اسکان اتباع خارجی تبدیل شده است/ بیش از ۵۰ درصد فعالان حوزه ساخت‌و‌ساز دماوند غیرایرانی هستند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: ویلاهای خالی دماوند به محل اسکان اتباع خارجی تبدیل شده است و بیش از ۵۰ درصد فعالان حوزه ساخت‌و‌ساز دماوند غیرایرانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند به نقل از خبرگزاری فارس، محمدتقی تقی‌زاده با اشاره به معضلات ساخت و‌ساز غیرمجاز در شهرستان دماوند اظهار کرد: اراضی کشاورزی جزو موضوعات استراتژیک و امنیتی هستند.

وی افزود: اعتقاد دارم کسانی که به صورت گسترده از تهران و استان‌های دیگر با حضور در شهرستان دماوند اراضی چند ده هکتاری خریداری می‌کنند و تغییر کاربری می‌دهند در وضعیت فعلی جامعه، باید آنها را مفسد فی‌الارض و جنایتکار جنگی تلقی کنیم.

*ساخت و سازهای غیرمجاز زمینه‌ساز جرائم مختلف هستند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: وقتی بنایی در زمین کشاورزی احداث می‌شود، دیگر این زمین به سادگی قابل بازیافت نیست که مجدداً کشاورزی خاصی در آن انجام دهیم؛ هرگونه ورود مصالح در اراضی کشاورزی باعث وابستگی ما به کشورهای مختلف می‌شود، ضمن اینکه زمینه‌ساز جرائم متعدد از جمله حفر چاه‌های غیرمجاز و اسکان اتباع خارجی است.

تقی‌زاده تصریح کرد: در خصوص اینکه از اتباع خارجی در منطقه پذیرایی شود، بحثی نیست، اما ویلاها به محل اسکان اتباع بیگانه به عنوان سرایدار یا اجاره تبدیل شده است؛ اشتغالی که این ساخت و سازهای غیرمجاز برای اتباع خارجی ایجاد می‌کنند به مراتب بالا است و بیش از ۵۰ درصد فعالان حوزه ساخت‌و‌ساز در شهرستان دماوند غیرایرانی هستند.

وی بیان کرد: تجمع اتباع خارجی در شهرهای مختلف موجب تغییر بافت فرهنگی می‌شود و موضوعات مختلفی از جمله سرقت ایجاد می‌کند.

*ماجرای عجیب شکایتی از دادستان دماوند/ آسیب‌های ناشی از ساخت‌سازهای غیرمجاز بی‌شمار است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: پرونده‌ای در خصوص بازداشت خانواده‌ای پیرو شکایتی مبنی بر سرقت داشتیم و چند بار این موضوع تکرار شد که آنها از ما در دفتر رسیدگی به شکایات قوه قضاییه شکایت کردند.

وی ادامه داد: در نامه شکایت خود نوشته بودند که دادستان دماوند اجازه نمی‌دهد در ویلاها و خانه‌های خالی که بلااستفاده مانده یا صاحبان آنها سالی چند بار مراجعه می‌کنند، سکونت داشته باشیم و تاکید داشتند که یکی از این خانه‌های خالی در اختیارشان قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند بیان کرد: کسانی که بدین شکل ساخت و ساز کرده و بدون استفاده آن را رها می‌کنند، علاوه بر اینکه اراضی کشاورزی و باغات را معطل می‌گذارند و از حیات ساقط می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند برخی افرادی که توان خرید یا اجاره خانه ندارند، احساس تبعیض داشته باشند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: آسیب‌های ناشی از ساخت‌سازهای غیرمجاز در شهرستان دماوند بی‌شمار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا