رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان دماوند:

150 عضو مجاز دارای پروانه کسب فعال از اتحادیه لوازم خانگی شهرستان دماوند می‌باشند/ کالاهای خانگی فاقد شناسنامه کالایی قاچاق محسوب می‌شوند

رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان دماوند با بیان اینکه ۱۵۰ عضو مجاز دارای پروانه کسب فعال از اتحادیه لوازم خانگی شهرستان دماوند می‌باشند، گفت: کالاهای خانگی فاقد شناسنامه کالایی قاچاق محسوب می‌شوند.

رضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: اتحادیه صنف لوازم خانگی شهرستان دماوند شامل رسته‌های لوازم خانگی و بلور، پلاستیک فروشی، صوت و تصویر، لوستر، تولید لوازم خانگی و فرش دستباف است.

وی افزود: حدود ۱۵۰ عضو مجاز دارای پروانه کسب فعال می باشند و شاید بتوان گفت حدود نصف این رقم بدون مجوز در سطح شهرستان فعالیت می کنند، امید است طی ماه‌های آینده بسیاری از این افراد به جمع مجوزداران بپیوندند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان دماوند تاکید کرد: اتحادیه لوازم خانگی نیز از قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار تبعیت می کند و به اطلاع می‌رساند که صدور پروانه کسب بسیار آسان بوده و واحدهای فاقد مجوز حتما در اسرع وقت برای اخذ پروانه کسب خود اقدام نمایند.

نجفی ادامه داد: اتحادیه لوازم خانگی شهرستان دماوند دارای رسته‌های مرتبط و همگن با اتحادیه می‌باشد که در اختیار این اتحادیه نیست، اما امید است با همکاری اتاق اصناف و کمیسیون نظارت شهرستان این رسته‌ها هم به اتحادیه واگذار شوند تا با اقتدار بیشتر بتوانیم به اهداف اصلی خود که همانا خدمت‌رسانی به صنوف و مردم شهرستان است، برسیم.

*لوازم خانگی ملزم به ثبت شناسنامه و نصب شناسه کالا می‌باشند

وی تصریح کرد: طبق ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کلیه کالاهای گروه لوازم خانگی ملزم به ثبت شناسنامه و نصب شناسه کالا می‌باشند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان دماوند بیان داشت: کالاهای خانگی فاقد شناسنامه کالایی قاچاق محسوب می‌شوند و براساس ماده 18 و 22 قانون مبارزه با قاچاق برای آن جریمه نقدی و ضبط کالای کشف شده در نظر گرفته شده است.

*بیشترین شکایات مردمی به اتحادیه لوازم خانگی بابت فروش کالای خانگی بدون ضمانت و عدم تعهد از جانب شرکت‌های مربوطه است/ کالاهای خانگی قاچاق با برندهای کره‌ای و چینی هیچگونه خدماتی از شرکت ندارد

نجفی افزود: بیشترین شکایات مردمی ارسالی به اتحادیه لوازم خانگی بابت فروش کالای خانگی بدون ضمانت و عدم تعهد از جانب شرکت‌های مربوطه می‌باشد و معمولا از نوع کالاهایی است که فاقد شناسه کالا بوده و قاچاق محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در میان این کالاهای قاچاق 80 درصد مربوط به دو شرکت کره‌ای است که از سال 97 از ایران رفته‌اند و از شهریور 1400 به دستور مقام معظم رهبری ورود این کالاها به کشور ممنوع گردیده است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان دماوند تصریح کرد: کالاهای خانگی قاچاق با برندهای کره‌ای و چینی هیچگونه خدماتی از شرکت ندارد و ضمانت‌های آن به صورت واهی و بدون حساب و کتاب است که اکثر مردم را دچار مشکل می‌کند و نهایتا به اتحادیه مراجعه می‌کنند، پس از کارشناسی معلوم می‌گردد که کالا از اساس قاچاق بوده و یا اجناس ایرانی را با برچسب کره‌ای به خریدار فروخته‌اند و نوعی تقلب در آن وجود دارد.

نجفی عنوان کرد: البته لازم به ذکر است که اکثر فروشنده‌های همکاران ما خود فروشنده این کالاهای عرضه شده نمی‌باشند و اغلب این موارد از فروشنده‌های خارج از دماوند و حومه خریداری شده و برای خریدار دردسر و مشکل ایجاد می‌شود بنابراین فروشنده‌های لوازم خانگی و خریداران هر دو باید مراقبت لازم را در این مورد انجام دهند.

وی گفت: اتحادیه لوازم خانگی دماوند از تمامی همکاران و فروشندگان لوازم خانگی تقاضا دارد که از فروش و عرضه این کالاها که به صورت غیررسمی وارد می‌شود و کالای قاچاق است و موارد تقلب در آن دیده می‌شود پرهیز نمایند زیرا جریمه نقدی آن و جمع‌آوری کالا باعث متضرر شدن آنها می‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان دماوند عنوان داشت: از سوی دیگر به مردم و همشهریان دماوند و حومه نیز توصیه می‌شود که برای خرید از اجناس خوب و با کیفیت ایرانی که دارای شناسه کالایی است استفاده کنند تا بعدا برای خدمات پس از فروش آن با مشکل روبرو نشوند.

نجفی تاکید کرد: مردم می‌توانند با ارسال کد دستوری *4*7777# و ارسال عدد 3 و با وارد کردن کد کالا از اصالت آن مطلع شده و با خیال آسوده خرید نمایند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی شهرستان دماوند گفت: کارشناسان اتحادیه لوازم خانگی دماوند آمادگی خود را جهت هرگونه مشورت و مشاوره در خصوص خرید کالای موردنیاز خانگی اعلام می‌دارند، در این رابطه همشهریان دماوندی می‌توانند با شماره ۷۶۳۳۸۴۳۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا