شهردار دماوند:

عملکرد پیمانکار نگهداری تصفیه‌خانه فاضلاب کشتارگاه دماوند با معیارهای زیست محیطی انطباق ندارد/ جهت کاهش حجم ورودی پساب بازگشایی کشتارگاه رودهن تسریع شود

شهردار دماوند با بیان اينکه عملکرد پیمانکار نگهداری تصفیه‌خانه فاضلاب کشتارگاه دماوند با معیارهای زیست محیطی انطباق ندارد، گفت: جهت کاهش حجم ورودی پساب بازگشایی کشتارگاه رودهن تسریع شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علی شیوا با اعلام این خبر اظهار داشت: روز گذشته و در پی اطلاع از وجود چاه‌ها و نقبهای قدیمی که پساب کشتارگاه پرحاشیه دماوند را به داخل نهرهای پایین دست منتقل می‌کند، علی شیوا شهردار دماوند با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، معاون و مدیران شهرداری بازدیدی از کشتارگاه که در سال پنجاه و یک تاسیس شده داشتیم.

وی افزود: در ابتدا مشخص شد با تعطیلی کشتارگاه رودهن توسط مقام محترم قضایی، حجم ورودی پساب به تاسیسات تصفیه که برای یک شهر طراحی شده و الان به دو شهر بزر گ سرویس می‌دهد که بیشتر از ظرفیت آن بوده و به همین جهت بخشی از پساب به داخل نقب‌هایی که در سال‌های دور و به تعداد زیاد حفر شده نفوذ می‌کند.

شهردار دماوند گفت: از طرف دیگر با دعوت از کارشناسان اداره محیط زیست مشخص شد عملکرد پیمانکار نگهداری تصفیه‌خانه با معیارهای زیست محیطی انطباق ندارد.

شیوا تصریح کرد: علاوه بر این بخشی از ساختمان کشتارگاه که محل تخلیه فضولات ناشی از کشتار بود در آخرین روزهای مدیریت شهری سابق و به جهت ساخت بنای جدید تخریب شده و این امر به وخامت اوضاع افزوده است.

وی گفت: لذا بلافاصله طی دستوری به پیمانکار ساخت تاسیسات تخلیه فضولات با نظارت واخذ نظرات کارشناسی رییس محترم و پرتلاش محیط زیست شهرستان دماوند عملیات اجرایی را شروع نموده و با پیمانکار نگهداری تصفیه خانه نیز پس از احراز قصور یا تقصیر برخورد قانونی صورت پذیرد.

شهردار دماوند بیان کرد: به جهت کاهش ورودی حجم پساب نیز لازم است در بازگشایی کشتارگاه رودهن تسریع شود که با حمایت مقامات محترم قضایی و فرماندار محترم شهرستان و تلاشهای همکار پرتلاشم جناب موسوی منش شهردار محترم رودهن اطمینان دارم این امر به زودی رخ خواهد داد.

شهردار دماوند عنوان کرد: حفظ سلامت شهری که همه ما و فرزندانمان در آن زندگی میکنیم وظیفه ماست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا