امام جمعه شهرستان دماوند:

زلزله‌خیز بودن شهرستان دماوند جدی گرفته شود/ مسئولان برای کاهش خطرات و خسارات احتمالی زلزله برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشند

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اينکه زلزله‌خیز بودن شهرستان دماوند جدی گرفته شود، گفت: مسئولان برای کاهش خطرات و خسارات احتمالی زلزله برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به سالروز هجرت پیامبر اکرم(ص) به مدینه و سالگشت واقعه لیله المبیت، اظهار داشت: درس ما از واقعه هجرت و لیله المبیت این است که در زمان لزوم برای حفظ اسلام و مسلمان هجرت کنیم و در مواقع لزوم فداکاری برای حفظ جان رهبر اسلامی، جان خود را فدای رهبر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبری درخصوص امنیت و وظایف نیروهای مسلح؛ با بیان اینکه خدای متعال را بخاطر وجود امنیت پایدار و دورن زا و متکی بر توانمندی داخلی شکرگزاریم، افزود: استقلال امنیتی ما زیرساخت اصلی استقلال اقتصادی و فرهنگی و سیاسی است.

خطیب جمعه دماوند بیان داشت: سابقه هشت ساله دفاع مقدس و تجربه امنیتی ۴۳ساله ما بهترین الگو برای کشورهایی است که می خواهند استقلال امنیتی داشته باشند؛ در طول سال‌های بعداز انقلاب هیچگاه از کشوری گدایی امنیتی نکردیم و انشالله از این به بعد هم استقلال امنیتی خود را حفظ خواهیم کرد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی خاطرنشان کرد: در عرصه اقتصادی حمایت رهبر معظم انقلاب از تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از واردات بی منطق، صنعتگران ایرانی را دلگرم کرده است و ترخیص پرشتاب کالاهای مانده در گمرک و تلاش مسئولان برای تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و همچنین حذف امضاهای طلایی اعتماد مردم به دولت و مجلس را افزایش داده است.

خطیب جمعه دماوند افزایش صادرات را موجب افزایش تولید داخلی و اشتغال جوانان و همچنین زیرساخت آن را تقویت رابطه با همسایگان دانست و افزود: ۱۵ کشور همسایه بازار خوبی برای تولیدات ایرانی و تقویت اقتصاد ملی ما هستند و باید این فرصت را غنیمت بدانیم.

امام جمعه دماوند بیان داشت: ارتقای نگاه به شرق سیاست درستی است که دولت سیزدهم اتخاذ کرده است و منتظر عملیاتی شدن و حصول نتیجه این سیاست هستیم.

وی همچنین از اقدام ارزشمند دولت در تسریع واکسیناسیون کرونا و از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند برای واکسینه کردن اقشار مختلف مردمی تشکر کرد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به ۲۰مهر روز ملی کاهش اثرات و بلایای طبیعی، گفت: مسئولان شهرستان دماوند باید خطر زلزله را جدی بدانند و برای کاهش خطرات و خسارت زلزله احتمالی برنامه مدون و عملیاتی داشته باشند؛ مطالبات دائمی رسانه ها درخصوص عملکرد مسئولان درباره کاهش اثرات و بلایای طبیعی، جان و مال مردم را حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا