رئیس آموزش و پرورش دماوند:

تعدادی از معلمان و دانش‌آموزان دماوند مبتلا به کرونا شده‌اند/ پیشنهاد غیرحضوری آموزش‌های مدارس دماوند از هفته آینده

رئیس آموزش و پرورش دماوند گفت: تعدادی از معلمان و دانش‌آموزان دماوند مبتلا به کرونا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهرداد پورفتحی در هفدهمین نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان دماوند اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا، مدارس با حداقل تعداد حضور دانش‌آموزان به طور حضوری و غیرحضوری بازگشایی شدند و به تدریج اغلب آموزش‌ها به سمت غیرحضوری سوق پیدا کرد همچنین به مدارس تاکید شد که 90 درصد از آموزش‌ها را به این شیوه انجام دهند.

وی افزود: در مناطق شهری به دلایل مختلف آموزش‌ها اغلب غیرحضوری انجام می‌شود و در مناطق روستایی با توجه به کمبود امکانات و کم بودن سرعت اینترنت و تمایل دانش آموزان به حضور در کلاس، آموزش‌ها اغلب غیرحضوری صورت می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش دماوند گفت: معلمان در اغلب مدارس روستایی حضور داشتند و آموزش ها تا قبل از 12 مهرماه به صورت حضوری و نیمه‌حضوری انجام شد.

پورفتحی ادامه داد: در هفته جاری مدارس به طور کامل تعطیل بودند و حتی کادر اداری نیز در مدرسه‌ها حضور پیدا نکردند و درب مدرسه بسته بود.

وی تصریح کرد: سپاه و بسیج در این مدت مواد ضدعفونی کننده در مدارس توزیع کردند و کارشناسان شبکه بهداشت نیز از 75 درصد از مدارس شهرستان بازدید به عمل آوردند.

رئیس آموزش و پرورش دماوند بیان کرد: بیشترین اقلام موردنیاز در مدارس شامل سطل آشغال در دار و ماسک و تهویه مدارس بود، دولت 110 میلیون تومان اعتبار برای کمک‌های بهداشتی تخصیص داده است که هفته آینده به حساب مدارس واریز می‌شود.

پورفتحی گفت: این سرانه بهداشتی برای هر دانش آموز 7000 تومان است که مرحله دوم کمک دولت محسوب می‌شود، مرحله اول سرانه در اسفندماه واریز شد اما مبلغ آن بسیار کمتر بود.

وی عنوان کرد: تعدادی از معلمان و دانش‌آموزان دماوند مبتلا به کرونا شده‌اند که بسیاری از آنها قبل از 15 شهریور که مدارس باز شدند، به این ویروس گرفتار شدند.

رئیس آموزش و پرورش دماوند افزود: پیشنهاد آموزش و پرورش دماوند این است که از هفته آینده کل آموزش‌ها به صورت غیرحضوری باشند زیرا بعید است که بتوانیم کلاس‌ها را حضوری برگزار کنیم چرا که سه اصل مهم بهداشتی شامل ماسک، فاصله گذاری و تهویه مناسب را در فصل سرما نمی‌توانیم اجرا کنیم.

پورفتحی بیان کرد: در فصل سرما نمی‌توانیم در و پنجره‌ها را باز کنیم از این رو نیاز است در قالب یک مصوبه 100 درصد کلاس‌ها در دماوند غیرحضوری برگزار شوند.

وی تصریح کرد: هرچند معلمان مشکلی در برنامه شاد و دیگر برنامه‌ها ندارند،‌ اما کار معلمان بسیار سخت شده است و شبانه روز در حال فعالیت آموزشی هستند.

رئیس آموزش و پرورش دماوند بیان کرد: اگر قرار است مدارس باز باشند تنها دو سوم کادر اجرایی برای انجام کارهای اداری و دیگر مسائل حضور پیدا کنند اما صلاح نمی‌دانیم که دانش آموزان در کلاس حاضر شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا