1000 خانوار در سطح شهرستان محروم از گاز طبیعی هستند/ فعالیت 7 عامل پخش سیلندر گاز مایع در دماوند

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: 1000 خانوار در سطح شهرستان محروم از گاز طبیعی هستند.

آرش آقاجان احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: طی نشست‌هایی با مسئولان فرمانداری مقرر است تمامی‌ خانوار‌های بدون گاز شهری شناسایی و استقرار آنها در شهرستان مشخص شود و برای آنها سهمیه در نظر گرفته شود تا به صورت ساماندهی گاز دریافت کنند.

وی افزود: سهمیه گاز برای این خانوارها براساس استاندارهای لازم و ساماندهی شده است تا کسی نتواند برای باک خودرو گاز بخرد یا آن را از شهرستان خارج یا دلالی کند.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: فعالیت واحد صنفی که فروش غیرمجاز داشته باشد نیز متوقف می‌شود و عاملان با هماهنگی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و شوراها ساماندهی می‌شوند.

آقاجان احمدی در خصوص توزیع گاز بین عوامل پخش ادامه داد: مردمی که برای دریافت سوخت مراجعه می‌کنند مردم دماوند نیستند، افرادی سودجو یک وانت را پر از سوخت می‌کنند و در جای دیگر با قیمت بالاتر می‌فروشند.

*شرکت پخش فرآورده های نفتی برای خانوارهای بدون گاز مایع در دماوند شناسه ایجاد کند

وی تصریح کرد: در این رابطه مقرر است که شرکت پخش برای خانوارهای بدون گاز مایع شناسه ایجاد کند، اما مراجعین سودجو ممکن است گاز شهری داشته باشند.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان دماوند بیان کرد: مردم برای دریافت سوخت بیشتر باید در سامانه سدف شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ثبت نام کنند تا بتوانند گاز مایع دریافت کنند، تمام کارخانه‌ها در این سامانه ثبت نام کنند تا گاز مایع به آنها داده شود.

آقاجان احمدی در خصوص نظارت بر مسئولان توزیع گاز مایع گفت: با نظارت‌های صورت گرفته، طی 18 روز گذشته متخلفان 95 میلیون تومان جریمه شدند و نظارت کامل بر آنها صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: تمام عاملانی که گاز را به قیمت بیشتر به مردم می‌فروشند جریمه شده‌اند،‌ حدود 7 عامل پخش در دماوند وجود دارد و اداره صمت فقط نظارت می‌کند.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: کمبود گاز در دماوند وجود ندارد و افرادی از شهرستان‌های دیگر گاز را خریداری می‌کنند، این موضوع باید ساماندهی شود تا هر کسی از شهرستان خودش گاز بخرد.

*به علت گرانی بنزین افرادی گاز مایع را برای سوخت ماشین خریداری و مصرف می‌کنند

آقاجان احمدی ادامه داد: به علت گران شدن بنزین،‌ افرادی گاز مایع را برای سوخت ماشین خریداری و مصرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: شناسایی بومی یا غیربومی بودن مراجعین توسط کارت ملی میسر نیست و باید براساس آمار شرکت پخش مشخص شود، شرکت پخش آمار دقیق ساکنان و برخورداری یا عدم برخورداری آنان از گاز شهری را دارد.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان دماوند بیان کرد: عاملین توزیع متخلف هستند و باید خانوارهای فاقد گاز شهری توسط شوراهای روستا به شرکت پخش معرفی شوند و تعداد خانوارهای بدون گاز شهری را به همراه کد ملی سرپرست خانوار به شرکت پخش اعلام کنند. هر شورا و یا هیات امنای محله‌ای باید این کار را انجام دهد.

*هیچ کمبودی از حیث گاز مایع در شهرستان دماوند وجود ندارد

احمدی عنوان کرد: در سطح شهرستان حدود 1000 خانوار بدون گاز طبیعی وجود دارد که بالاتر از استاندارد در نظر گرفته شده به آنها گاز مایع داده می‌شود.

وی گفت: هیچ کمبودی از حیث گاز مایع در شهرستان دماوند وجود ندارد، اما متاسفانه متخلفان سودجو این مشکل را ایجاد کرده‌اند، فردی که داد و بیداد می‌کند می‌خواهد گاز را 10 هزار تومان بخرد و 50 هزار تومان بفروشد، این افراد مصرف کننده نیستند بلکه دلالند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا