مدیر اداره آموزش و پرورش دماوند:

۶۳ درصد از جامعه هدف سوادآموزی دماوند باسوادند

مدیر اداره آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۰ سواد آموز در شهرستان دماوند زیر پوشش این نهاد هستند، گفت: ۶۳ درصد از جامعه هدف سوادآموزی شهرستان دماوند از سن ۱۰ تا ۴۹ ساله، باسواد هستند.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، مهرداد پورفتحی با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش و سواد آموزی، اظهار داشت: انسان همیشه به عنوان یکی از مؤلفه های توسعه پایدار در مرکز توجه است و نیاز به آموزش ضرورتی غیرقابل انکار و آن نیز از اولویت های توسعه پایدار به شمار می رود.

وی ادامه داد: آموزش به طور عام و سوادآموزی و آموزش بزرگسالان به طور خاص، می تواند نقش مؤثری در توسعه پایدار کشورها داشته باشد که از این رو باید سوادآموزی به عنوان یک سیاست اساسی و راهبردی در اولویت برنامه های زمینه ساز توسعه و پاسخگویی به نیازهای اجتماعی و فرهنگی و حتی اقتصادی در هر کشور قرار گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال ۹۷، ۸۰درصد و در سال گذشته، ۹۰درصد سهمیه ابلاغی تحت پوشش نهضت سوادآموزی این نهاد قرار گرفت، بیان داشت: در سال جاری سهمیه ابلاغی به این نهاد ۶۰۰ نفر بوده است که تاکنون ۶۰ نفر در دوره انتقال قرار دارند و ۱۰۰ نفر در دوره سواد آموزی در رده های سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ثبت نام شده اند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: امسال حدود ۱۷ آموزش دهنده با نهضت سوادآموزی دماوند همکاری دارند که با توجه به شیوع بیماری کرونا برگزاری کلاسها و جذب سوادآموز به دلیل آشنا نبودن آنان با گوشی های هوشمند و از طرفی نداشتن شرایط مالی جهت تامین گوشی، به صورت محدود و حضوری برگزار می شود.

پورفتحی با اشاره به اینکه ۶۳ درصد از جامعه هدف سوادآموزی شهرستان باسواد هستند، خاطرنشان کرد: با پیگیری های مستمر آموزش و پرورش از طریق ثبت اطلاعات والدین در سامانه ثبت نام دانش آموزی (سناد) وضعیت سواد اولیا رصد و با پیگیری افراد بازمانده تحصیل نیز شرایط مجدد برای ادامه تحصیل بررسی می شود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در این راه، نیازمند یک تلاش و هم افزایی همه ارگانهای دولتی و خصوصی و افراد جامعه هستیم چراکه با توجه به محدودیت ها و شرایط اجتماعی و اقتصادی، افرادی برای آموزش و یادگیری با مشکل و موانع مواجه هستند و از این جهت آمار دقیق افراد بی سواد در دسترس نیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سوادآموزان می توانند از طریق سایت savad.ir ثبت نام کنند، گفت: سواد یک حق انسانی و پایه و اساس آموزش و یادگیری است که زندگی هر فرد و جامعه را دست خوش تغییر قرار می دهد و از سوی دیگر در تقویت حس مسئولیت اجتماعی، قدرت تصمیم گیری و ابتکار و افزایش اعتماد به نفس افراد نقش بسزایی دارد.

مدیر اداره آموزش و پرورش دماوند بیان داشت: افرادی که به دلیل محدودیت های موجود نتوانسته اند از نظام آموزشی کافی و به موقع استفاده کنند، از طریق سواد می توانند احساس ارزشمندی و شایستگی را در خود تقویت و در زندگی شخصی و اجتماعی موفق تر عمل کنند.

وی طرح نماز کلید بهشت با همکاری اداره اوقاف، حلقه های کتابخوانی برای سواد آموزان در سال گذشته و افتتاح مرکز یادگیری محلی سوادآموزی شهید امیرشعبانی در آبسرد در سال جاری از برنامه های واحد نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش برشمرد.

پورفتحی افزود: برگزاری کلاس های اتباع خارجی نیز برای افرادی که دارای کارت آمایش سرزمین یا گذرنامه معتبر می باشند، بصورت جداگانه برگزار می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا