۴ هزار مسافر نوروزی در دماوند اسکان یافتند 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دماوند گفت: در پنج روز نخست تعطیلات نوروزی چهار هزار مسافر در مدارس و مراکز اقامتی این شهرستان اسکان یافتند که این میزان تا پایان تعطیلات سه برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند به نقل از ایرنا، شهرام شریفی با اشاره به عملکرد ستاد خدمات سفر نوروز  و حضور گردشگران شهرستان دماوند اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در مجموعه این شهرستان به منظور ایجاد تمهیدات لازم برای گردشگران عبوری و ورودی به شهرستان سه جلسه ستاد خدمات سفر برگزار شد.

وی افزود: بر همین اساس، تمام دستگاه‌ها و روسای کمیته‌های ستاد خدمات سفر نسبت به آماده سازی و انجام اقدامات لازم به منظور رفاه حال گردشگران و عموم مردم در این ایام اهتمام‌ ورزیدند.

این مسئول با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در این ایام خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی پیش از فرا رسیدن سال جدید با حضور بیش از ۵۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی شهرستان، ایجاد پایگاه‌های اطلاع رسانی در ورودی‌ شهرها و نوروزگاه‌ها، تهیه بسته‌های فرهنگی توسط شهرداری‌ها و اهدا به مسافران، برگزاری جنگ‌های شادی و ایجاد فضای سبز مناسب از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شد.

شریفی اضافه کرد: تجهیز ۴۰ کلاس در بخش رودهن و ۲۲ کلاس در بخش مرکزی دماوند توسط ستاد اسکان آموزش و پرورش به منظور اسکان مسافران انجام و امکانات مناسبی برای مسافران در این کلاس‌ها تهیه شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دماوند ادامه داد: در روز دوم فروردین‌ماه برخی از مراکز اقامتی به ظرفیت ۱۰۰ درصد تکمیل رسیدند که این موضوع تاکنون در این شهرستان سابقه نداشته و اتفاق مهمی محسوب خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به وجود بیش از ۱۸۰ اثر تاریخی در شهرستان دماوند، حدود ۴۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی، تفریحی و طبیعی این شهرستان دیدن کردند.

شریفی با بیان اینکه در بحث نظارت و پایش  دستگاه‌ها و صنوف روزانه بالغ بر ۲۰۰ مورد نظارت انجام خواهد شد، گفت: تا کنون هیچ گونه شکایتی در حوزه خدمات سفر شهرستان در هیچ سامانه ای به ثبت نرسیده و این بیانگر تلاش شبانه روزی تمام اعضای ستاد حسب تاکید فرماندار شهرستان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دماوند یادآور شد: با توجه به ظرفیت های دماوند امیدواریم در هفته دوم و روزهای آتی نیز شاهد پرباری حوزه گردشگری در این شهرستان باشیم و این استعدادی که در استان تهران شاخص قلمداد می‌شود را به منصه ظهور بگذاریم و آغازگر سالی پر رونق در حوزه گردشگری باشد.

دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که بین ۲ محور ارتباطی هراز و فیروزکوه در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا