رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران:

۴۰ مسجد در شهرستان دماوند فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی دارند/ برگزاری  ۵ مراسم محفل انس با قرآن با حضور قاریان کشوری و بین‌المللی در مساجد محوری شهرستان دماوند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران با بیان اینکه ۴۰ مسجد در شهرستان دماوند فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی دارند، گفت: پنج مراسم محفل انس با قرآن با حضور قاریان کشوری و بین‌المللی در مساجد محوری شهرستان دماوند برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم کریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند در خصوص مراسمات مساجد در ماه رمضان اظهار داشت: همچون سال‌های گذشته برخی از مساجد در 3 نوبت و برخی در حداقل 2 نوبت نماز جماعت برگزار خواهند کرد همچنین برنامه‌های سخنرانی و بیان احکام در نوبت‌های ظهر و عصر در مساجد برقرار است، تعدادی از مساجد نیز برنامه های محوری خود را شب‌ها برگزار می‌کنند.

وی گفت: تلاوت قرآن به صورت جمع‌خوانی در اکثر مساجد برقرار است و مردم می‌توانند مراجعه کرده و از برنامه قرائت قرآن مساجد استفاده کنند.

کریمانی افزود: در شهرستان دماوند بیش از 100 مسجد وجود دارد اما 40 مسجد جزو مساجد فعال دماوند محسوب می شوند که فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و مسجدی و نماز جماعت دارند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران ادامه داد: 100 مسجد مذکور همان مساجد کوچک و محلی هستند که ظرفیت زیادی برای نماز جماعت و امام جماعت ندارند اما 40 مسجد فعال دارای امام جماعت هستند.

کریمانی در خصوص نحوه اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجالس ماه رمضان تصریح کرد: شیوه‌نامه های بهداشتی طبق تصمیمات ستاد کرونا و ابلاغیه‌ها اجرا می‌شوند و مساجد براساس رنگ بندی‌های کرونایی فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: مسجدی که فضا و ظرفیت خوبی داشته باشد اما فعال نباشد و یا امام جماعت نداشته باشد، در شهرستان دماوند تقریبا نداریم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران گفت: مساجد بین راهی زیرنظر ستاد اقامه نماز هستند و ممکن است برخی فعالیت دائمی نداشته باشند و نماز جماعت دائمی در آنها برقرار نباشد اما فعالیتشان به صورت نمازخانه‌ای است.

کریمانی عنوان‌ کرد: امسال برخی از مساجد بعد از نماز افطاری بسیار مختصری می‌دهند اما تعدادی از مساجد در برخی از شب‌ها مراسمات بزرگ‌تری دارند.

وی افزود: در ایام ماه رمضان 5 مراسم بزرگ محفل انس با قرآن با حضور قاریان کشوری و بین‌المللی در 5 مسجد محوری شهرستان دماوند برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران ادامه داد: مراسمات شبی با قرآن با همت اداره اوقاف و سازمان تبلیغات در مساجد دماوند برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا