۳۳۱ هکتار زمین مزروعی در شهرستان دماوند وقف امور خیریه شد/ بیمارستانی ویژه سالمندان نیازمند در این ملک وقفی احداث می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: ۳۳۱ هکتار زمین مزروعی در شهرستان دماوند وقف امور خیریه شد و بیمارستانی ویژه سالمندان نیازمند در این ملک وقفی احداث می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند به نقل از ایرنا، مجتبی عبداللهی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم امضای وقف نامه این ملک که در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مورد یکی از بزرگترین وقف های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود که بر اساس آن ۳۳۱ هکتار از زمین مزروعی در منطقه گیلاوند شهرستان دماوند وقف امور خیریه شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ملکی به وسعت ۶۶۲ هکتار در شهرستان دماوند متعلق به ۲ نفر است که یکی از آنان سه دانگ این زمین را به مساحت ۳۳۱ متر صرف امور خیریه کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران اظهار امیدورای کرد که با تلاش مجموعه اوقاف نیمی دیگر از این ملک نیز طی صحبتی که مالک دیگر انجام می دهیم صرف امور خیریه شود.

وی با اشاره به چهار نیت واقف ادامه داد: رسیدگی به ایتام، نیازمندان، تامین جهیزیه و تامین مسکن برای جوانان نیازمند و تامین هزینه درمانی بیماران از نیات این واقف است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: در ایام شهادت امام علی (ع) و در ماهی که به ماه رسیدگی به ایتام و نیازمندان معروف است خوشحالیم که چنین وقفی در استان تهران ثبت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه وقف در راستای حفظ مال صورت می گیرد، افزود: خیلی از هموطنان با مفهوم وقف آشنا نیستند چرا که وقف در راستای عدالت اجتماعی و گره گشایی از افراد نیازمند صورت می گیرد.

به گفته مدیرکل اوقاف استان تهران، خیلی از افراد تعدادی ملک دارند که تمایل دارند چه در زمان حیات و چه پس از فوتشان به امور خیریه واگذار شود که این اقدام علاوه بر حفظ مال خود در زمینه رسیدگی به افراد نیازمند صورت می گیرد که مورد رضای خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

همچنین واقف این زمین نیز در این باره به خبرنگاران گفت: این زمین در منطقه گیلاوند شهرستان دماوند قرار دارد که کارشناسان ارزش این ملک را ۱۵ هزار میلیارد تومان تعیین کردند.

محسن معروفی درباره انگیزه خود از این کار خداپسندانه نیز گفت: پدرم سال ها خیر مدرسه ساز بود و برای ادامه دهنده راه پدرم این کار را انجام دادم.

وی ادامه داد: بنا دارم بیمارستانی ویژه سالمندان نیازمند احداث کنم و شهرکی که در آن مدرسه، منزل، مسجد و درمانگاه وجود دارد را برای افراد نیازمند و ایتام بسازم.

این خیر اضافه کرد: حجت الاسلام سیدی رییس اوقاف شهرستان ری از دوستانم هستند که مرا در این مسیر هدایت و از این فرد مشورت گرفتم و تلاش دارم اقداماتی در مناطق محروم استان تهران و کشور داشته باشم.

به گفته وی، چند سالی در منطقه محروم سیستان و بلوچستان اقدامات خیرخواهانه ای داشتم و با این کار قصد دارم کارهای خداپسندانه را با وسعت بیشتر انجام دهم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا