رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند:

۲۶۰ نفر امدادگر و نجات‌گر در سطح شهرستان دماوند فعالیت دارند/  مرکز کنترل عملیات امدادی در سطح شهرستان دماوند ایجاد شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند با بیان اینکه ۲۶۰ نفر امدادگر و نجات‌گر در سطح این شهرستان فعالیت دارند، گفت: مرکز کنترل عملیات امدادی در سطح شهرستان دماوند ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، سعید طاهری در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: خوشبختانه در طول سال و به صورت شبانه‌روز، تعداد 9 نفر از تیم‌ها در پایگاه‌ها در حال آماده‌باش هستند؛ همچنین تعداد ۲۶۰ نفر امدادگر و نجات‌گر در سطح شهرستان وجود دارد که تخصص لازم را دیده و در صورت اطلاع‌رسانی به امداد می‌پردازند.

وی افزود: پیشنهاد بنده ایجاد مرکز کنترل عملیات امدادی« ای‌یوسی» در سطح شهرستان دماوند است که باید در ستاد فرمانداری و یا پارک‌های اضطراری ایجاد شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند بیان کرد: این مرکز دارای تلفن بی‌سیم و اینترنتی است که حتی در صورت وقوع زلزله فعال است و به این ترتیب، مدیران در مرکز قرار گرفته و نیروهای عملیاتی در صحنه هستند و در صورت وجود ضعف، موضوع از مرکز مورد کنترل قرار خواهد گرفت.

طاهری ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند با هیئت کوهنوردی متشکل از 20 نفر هماهنگ است که این افراد آموزش‌های لازم را دریافت کرده و حتی در وقوع حادثه بهمن سال گذشته بسیار کمک کردند؛ این افراد در مواقع بحران وارد عمل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا