گفتگو تارود با محمد تافته، حافظ دماوندی پانزده جزء قرآن

محمد تافته حافظ 15 جزء قرآن کریم

حافظ پانزده جزء قرآن کریم از اهالی سربندان دماوند گفت: لفظ جلاله «الله» هم حتی به زبان عربی برکت خاصی نسبت به زبان های دیگر دارد و حفظ این قرآن به صورت عربی تاثیر بسزایی در انسان دارد.

محمد تافته از اهالی سربندان دماوند و جوان دانشجوی بیست ساله رشته مهندسی مکانیک دانشگاه دماوند حافظ پانزده جزء اول قرآن کریم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تارود اظهار داشت: از سن پانزده سالگی با یک دارالقرآن آشنا شدم که دوره های اولیه روخوانی، روانخوانی و تجوید و قرائت را در آنجا سپری نمودم که علاقه خود را در زمینه حفظ قرآن دیدم که همت به حفظ کلام نورانی قرآن نمودم.

وی با توجه به قطع حضورش در دارالقرآن خاطر نشان کرد: به سبب علاقه ای که خود به حفظ داشتم، آن را در منزل ادامه دادم و توفیق حفظ پانزده جزء از قرآن کریم نصیب بنده شد.

این حافظ قرآن کریم با اشاره به لزوم حفظ قرآن با اینکه قرآن در خانه یا موبایل نیز در دسترس است گفت: خود قرآن کریم و حتی «واو» که خداوند در قرآن آورده است برکت خاصی دارد. لفظ جلاله «الله» هم حتی به زبان عربی برکت خاصی نسبت به زبان های دیگر دارد و حفظ این قرآن به صورت عربی تاثیر بسزایی در انسان دارد.

تافته در خصوص تاثیر قرآن در زندگی خویش بیان کرد: در مقاطع راهنمایی از زمانی که حفظ قرآن را آغاز نمودم همواره جزء شاگردهای برتر مدرسه بودم و این از برکات قرآن در یادگیری و حافظه انسان است که در زندگی انسان نیز تاثیر می گذارد.

وی توجه به معانی آیات را انگیزه مضاعف در حفظ آن آیه برشمرد و خاطر نشان کرد: سعی بر این بوده است که ابتدا فلسفه و معنای آن آیه و سوره را تحقیق نمایم و پس از آن به حفظ آن آیه مبادرت کنم.

تافته در پاسخ به سوالی مبنی بر برجسته ترین آیه قرآن در ذهن خویش، آیه « لَئِن شَكَرْتُمْ لأَزِيدَنَّكُمْ» سوره مبارکه ابراهیم را تلاوت نمود و افزود: این آیه حقیقت جمله «شکر نعمت، نعمتت افزون کند» می باشد که باید از صممی قلب به آن اعتقاد داشت.

وی خانواده و دارالقرآن حضرت ابوالفضل و اساتید خویش از جمله استاد اخوان اقدم و استاد فاطمیا و حجت الاسلام رضایی را اصلی ترین مشوق خویش برشمرد در پایان همه را به حفظ قرآن حتی یک آیه دعوت می کنم و قطعا تاثیر می گذارد.

انتهای پیام/ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا