دهیار روستای چنار شرق دماوند خبر داد؛

عدم تخصیص اعتبار برای طرح توجیهی گردشگری سایت پرواز چنار شرق از مسیر دریاچه تار/ تکمیل پروژه‌‌های نیمه کاره روستای چنار شرق در دستور کار دهیاری است

دهیار روستای چنار شرق دماوند از عدم تخصیص اعتبار برای طرح توجیهی گردشگری سایت پرواز چنار شرق از مسیر دریاچه تار خبر داد و گفت: تکمیل پروژه‌‌های نیمه کاره روستای چنار شرق در دستور کار دهیاری است.

مهدی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: تعدادی پروژه نیمه کاره از سال گذشته در دستور کار دهیاری روستای چنار شرق قرار گرفته که یکی از آنها میدان پرواز است که حدود 70 میلیون تومان هزینه دربر داشت.

وی افزود: فضای بازی کودکان به مساحت 700 مترمربع از دیگر پروژه‌های مذکور است که حدود 160 میلیون تومان در فاز اول بوستان شامل اجرای کفپوش و محوطه‌سازی و تکمیل فضای بازی کودکان است و برای تجهیزات و وسایل بازی آن هزینه شد.

دهیار روستای چنار شرق ادامه داد: نصب تابلو و علائم هشدار دهنده در مسیر اصلی روستا، لکه گیری خیابان اصلی با اعتبار 40 میلیون تومان توسط اداره راهداری و راه اندازی خانه هلال روستایی با مشارکت مردم و صرف هزینه 100 میلیون تومانی تعدادی دیگر از پروژه‌های نیمه کاره بودند که اجرایی شدند.

محمدی عنوان کرد: مجوز خانه هلال صادر شده و فرد معرفی شده مورد تأیید قرار گرفته است، تنها تجهیز نهایی باقیمانده که به زودی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سوئیت‌های گردشگری و ساختمان چند منظوره تولیدی پروژه بعدی روستا است و سوئیت‌ها شامل سه واحد 40 متری و یک واحد 90 متری و به شکل مهمانسرا هستند که برای جذب گردشگر و مکان اسکان دیده شده‌اند.

دهیار روستای چنار شرق عنوان کرد: سالن تولیدی نیز به یک شرکت سازنده تابلوهای برق صنعتی اجاره داده شده که برای دو نفر اشتغال ایجاد کرده است، برای این پروژه و سوئیت‌های گردشگری 300 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

محمدی گفت: در مرحله بعدی، زیرسازی آسفالت کوچه گلایول با مشارکت اهالی کوچه انجام شده و دهیاری برای پل ورودی آن 50 میلیون تومان هزینه کرده است.

وی افزود: شغل اکثر اهالی روستای چنار شرق باغداری و سپس کشاورزی و دامپروری است، براساس سرشماری سال 95، جمعیت این روستا 740 نفر اعلام شده است.

محمدی اظهار کرد: چنار شرق از امکانات زیرساختی آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت پرسرعت و خانه هلال برخوردار می‌باشد که همچنین اولین کتابخانه روستایی شهرستان دماوند در این روستا راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته مکان ورزشی تخت عنوان خانه ورزش روستایی با زیربنای 80 متر و تجهیزات کامل و لوازم ورزشی افتتاح شد.

وی در خصوص آب شرب روستا عنوان کرد: در سال 94 شبکه لوله آب روستا با کمک مردم تعویض شد،‌ اما ترانس چاه ضعیف است و آب و فاضلاب روستایی اعتبار برای تعویض آن ندارد که در صورت سوختن آن تا تهیه ترانس جدید آب شرب روستا به طور کامل قطع خواهد شد مردم بدون آب خواهند شد.

محمدی در رابطه با اقدامات انجام شده برای دریاچه تار ادامه داد: یک طرح توجیهی گردشگری سایت پرواز از مسیر دریاچه تار تهیه شده اما اعتباری داده نشده است؛ در چند روز گذشته برای ساماندهی این سایت اعلام آمادگی کردیم اما متولی خاصی وجود ندارد.

دهیار روستای چنار شرق در مورد طرح‌های در دستور کار گفت: تکمیل بوستان روستایی و اجرای بلوار از ورودی چنار شرق به طول 600 متر با کمک اهالی روستا از طرح‌های در دستور کار هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا