رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند:

کنترل کلر آب شرب شهری به صورت آنلاین در سیستم تله‌متری دماوند/ عدم حفاظت از آبریزهای آب سطحی تبعات بدی را برای آب شرب در آینده خواهد داشت

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند از کنترل کلر آب شرب شهری به صورت آنلاین در سیستم تله‌متری خبر داد و گفت: عدم حفاظت از آبریزهای آب سطحی تبعات بدی را برای آب شرب در آینده خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مراد فرحت در نخستین نشست شورای بهداشت و درمان شهرستان دماوند در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین و مهمترین مقوله بهداشت فردی و اجتماعی مربوط به بحث آب است؛ در حال حاضر شهر دماوند از نظر وضعیت آبی در حد مطلوب است و همه پارامترهای کیفی را داراست، از نظر کیفی نیز مناسب نیاز شهروندان می‌باشد.

وی از کنترل کیفیت آب، رصد روزانه و ماهانه توسط شرکت آب و فاضلاب و عوامل بهداشت محیط خبر داد و بیان کرد: میزان کلر موجود در آب توسط بهداشت به صورت روزانه کنترل می‌شود و میزان تزریق کلر مطابق با استاندارد اداره بهداشت به صورت اتوماتیک بررسی می‌شود؛ بحث کنترل آن به صورت آنلاین در سیستم تله‌متری مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند از حفاظت از منابع آب به عنوان موضوعی مهم نام برد و گفت: حفاظت از منابع آب برای آینده بسیار مهم است، بیشتر منابع آبی ما از منابع آب سطحی و آبرفتی تامین می‌شود، آبرفت‌ها تحت تاثیر منابع آلوده‌کننده قرار دارند و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوزه های آبریز می‌توانند تهدیدی جدی برای آینده باشد.

فرحت خاطرنشان کرد: همچنین حفاظت از آبریزها در حوزه جهاد کشاورزی اهمیت بسیاری دارد، اگر در آبریزهای آب سطحی از سموم کشاورزی غیر استاندارد و بیش از اندازه استفاده شود می‌تواند تبعات بدی در آینده برای آب شرب به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: میزان بارش در سال آبی جاری تا روز گذشته 45 درصد نسبت به مشابه سال قبل و 43 درصد نسبت به مشابه 49 سال گذشته در کشور و به تبع آن در شهرستان دماوند کاهش داشت؛ از این رو کمیت آب برای بهداشت شهر می‌تواند آسیب‌های جدی به همراه داشته باشد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند ضمن تاکید بر همکاری اداراتی همانند برق گفت: اگر میزان آب کم شود ذخیره‌سازی در مخازن نیز معنایی ندارد و بلافاصله با قطع برق شاهد قطعی آب نیز خواهیم بود.

فرحت عنوان کرد: متاسفانه در برخی مناطق دماوند از آب شهری برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند که باید راهکاری در خصوص برخورد با مشترکان پرمصرف داشته باشیم تا با مشکل کمبود آب مواجه نشویم.

وی اذعان داشت: شهرداری و شورای شهر دماوند مساعدت خوبی در راستای جلوگیری از هدر رفت آب و اصلاح شکستگی‌ها دارند؛ اما خواهشمندیم که در زمان بروز حوادث انشعاب منتظر مجوز شهرداری نباشیم و در اسرع وقت به آن بپردازیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر دماوند تاکید کرد: شکستگی علاوه بر اینکه موجب ورود آلودگی به شبکه و مشکلات بهداشتی می‌شود، هدر رفت آب، تخریب معابر و خسارت به شهرداری را نیز به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا