طی هفته جاری صورت گرفت؛

کشف ۵ قبضه سلاح جنگی و شکاری در ارتفاعات شهرستان دماوند با تلاش محیط‌بانان/ یک قبضه سلاح غیرمجاز کلاشینکف در ارتفاعات زرین‌کوه دماوند کشف و ضبط شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از کشف ۵ قبضه سلاح جنگی و شکاری در ارتفاعات شهرستان دماوند با تلاش محیط‌بانان خبر داد.

نقی میرزاکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند طی هفته جاری در عملیات‌هایی در ارتفاعات موفق به کشف 5 قبضه سلاح شدند که شامل دو سلاح غیرمجاز، دو سلاح مجاز و یک تفنگ بادی پی سی پی بودند.

وی افزود: 4 نفر متخلف حین شکار دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند، همراه این سلاح‌ها فشنگ مربوطه، دوربین شکاری و سایر ادوات تجهیزات شکار بود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: مهم‌ترین اسلحه‌ای که این هفته کشف شد، سلاح جنگی کلاشینکف است که در ارتفاعات زرین‌کوه توسط یگان محیط زیست با همکاری کلانتری جابان کشف شد و دارای 17 تیر فشنگ جنگی است و سلاح غیرمجاز به شمار می‌رود.

میرزاکریمی ادامه داد: یکی از سلاح‌هایی که تخلفات بسیاری توسط آن در منطقه صورت گرفته یک سلاح دست ساز با کالیبر 12 است، متخلفان با تغییراتی که در سلاح ایجاد کرده‌اند آنرا به کالیبر 22 خفیف تبدیل کردند تا بی‌صدا باشد و شکار غیرمجاز انجام دهند. سلاح کالیبر 22 جزو سلاح‌های ممنوع برای شکار در کشور است.

وی تصریح کرد: پرونده‌های این تخلفات تشکیل شده و متهمین به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و امید است برخورد قانونی و مجازات لازم با آنها صورت گیرد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند بیان داشت: از مردم شهرستان دماوند درخواست می‌کنیم که در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی مراتب را به پاسگاه‌های محیط بانی یا شماره تماس 1540 سازمان محیط زیست و یا شماره 76343738 اداره محیط زیست شهرستان گزارش دهند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا