شهردار کیلان خبر داد؛

کشف جنازه به قدمت 6 هزار ساله در قلعه حاج عسگر کیلان/ تجهیزات کتابخانه شهر کیلان بسیار فرسوده شده است/ اسناد قطعه‌های باستانی کیلان در اختیار شهرداری قرار گیرد

شهردار کیلان از کشف جنازه به قدمت 6 هزار ساله در قلعه حاج عسگر کیلان خبر داد و گفت: اسناد قلعه‌های باستانی کیلان در اختیار شهرداری قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، ایرج گودرزی‌راد در نشست بررسی زیرساخت‌های کتابخانه‌های شهرستان دماوند با حضور جمعی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور در محل فرمانداری اظهار کرد: کیلان یکی از شهرهای باستانی و قدیمی بوده که در شهرستان دماوند قرار گرفته است؛ با کاوش‌هایی در قلعه حاج عسگر کیلان صورت گرفته، جنازه‌ 18 هزار ساله که اکنون در ثبت ملی بوده و همچنین دو جنازه به قدمت 6 هزار ساله کشف شده است.

وی افزود: از هشت قلعه شهر کیلان، امروز تنها دو قلعه موجود است؛ یکی از خدمات شهرداری بر اساس ماده 55 حفظ و نگهداری از آثار باستانی است که از کتابخانه ملی می‌‌خواهیم تا مدارک و اسناد این قلعه‌ها را برای مطالعه جهت بازسازی در اختیار ما قرار دهد.

شهردار کیلان با بیان اینکه کتابخانه فعال شهر کیلان در حسینیه واقع شده است، گفت: اکثر منابع کتابخانه کیلان عمومی است و در شهرستان دماوند کتابخانه تخصصی وجود ندارد و درخواست ما است که منابع و لوح الکترونیکی در اختیار این کتابخانه قرار گیرد.

گودرزی‌راد با اشاره به اینکه تجهیزات این کتابخانه بسیار فرسوده شده است، تصریح کرد: اگر بحث تأمین تجهیزات یا احداث ساختمان جدید برای کتابخانه در نظر است که انجام شود، آمادگی لازم وجود دارد؛ کیلان شهری است که افراد بومی آن 100 درصد باسواد و دارای سطح عالی تحصیلات هستند که از این مراکز فرهنگی استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا