کشف تخلف ۱۲۰۰ میلیون ریالی و برخورد تعزیراتی با ۱۰ واحد توزیع گاز مايع در شهرستان دماوند/ میزان سهمیه گاز مایع شهرستان دماوند ۴۸۳ تن برای ۱۰۹۸۰ خانوار است/ تخصیص سهمیه به میزان ۴۴ کیلوگرم مختص هر خانوار در ماه است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند از کشف تخلف ۱۲۰۰ میلیون ریالی و برخورد تعزیراتی با ۱۰ واحد توزیع گاز مايع در این شهرستان خبر داد و گفت: میزان سهمیه گاز مایع شهرستان دماوند ۴۸۳ تن برای ۱۰۹۸۰ خانوار است و تخصیص سهمیه به میزان ۴۴ کیلوگرم مختص هر خانوار در ماه میباشد.

آرش آقاجان احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: برنامه مدون جذب و توزیع گاز مایع توسط دستگاه تخصصی و نظارت دقیق فرمانداری شهرستان دماوند، صمت و اتاق اصناف در حال اجرا می‌باشد.

وی افزود: در حال حاضر سامانه سدف در حال خدمات‌رسانی ثبت‌نام و تخصیص سهمیه به میزان ۴۴ کیلوگرم مختص هر خانوار در ماه است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: از کلیه شهروندان تقاضا می‌شود به سامانه سدف مراجعه و ثبت اطلاعات نمایند.

آقاجان احمدی ادامه داد: میزان ۴۴ کیلوگرم گاز مایع استاندارد مصرف جهت لوازم گازسوز به جز وسایل گرمایشی بوده، ولی در اکثریت موارد سرانه مصرف بالاتر از حد نرمال که جهت گرمایش استفاده شده و موجبات عدم تعادل در چرخه توزیع را فراهم می‌سازد.

*سهمیه گاز مایع در شهرستان دماوند کاملا کافی و مشکل کمبود محسوس نیست/ عدم رعایت صحیح الگوی مصرف گاز مایع سبب ساز افزایش مراجعات به نمایندگی‌های توزیع می‌شود

وی تصریح کرد: در حال حاضر مقدار سهمیه شهرستان دماوند ۲۸۰ تن بوتان و ۲۰۳ تن پرسی و … می‌باشد که برای ۱۰۹۸۰ خانوار است؛ در حالی که اکثریت نقاط شهرستان دماوند از گاز شهری برخوردار بوده و سهمیه گاز مایع کاملا کافی و مشکل کمبود محسوس نیست.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند بیان کرد: ناگفته نماند که عدم رعایت صحیح الگوی مصرف به ویژه جهت باک خودرو و وسایل گرمایش سبب ساز افزایش مراجعات به نمایندگی‌های توزیع می‌گردد.

آقاجان احمدی بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر توزیع سامانه‌ای توزیع سنتی نیز به دلیل عدم ثبت‌نام شهروندان انجام می‌شود که این موضوع باعث ایجاد تخلفات در عرضه می‌شود و همت شهروندان در ثبت‌نام از تخلفات در توزیع جلوگیری خواهد کرد.

وی گفت: طی یک ماه اخیر در ۱۰ واحد توزیع، کشف تخلف به ارزش ریالی ۱۲۰۰ میلیون ریال شده است که پرونده‌ها به تعزیرات ارجاع شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند عنوان کرد: امکان جذب سهمیه فوق العاده نیز در صورت نیاز مقدور می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا